Gå til innhold

Golf 2 BC Prosjekt

Ranger emnet


Girebirger

Anbefalte innlegg

  • Svar 363
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Bytte motorfester er lett som f***, hehe ;) Det er samma blokka på de to bilene, så skruerhøla er på samme sted. Da er det bare å skru av motorfestene på motoren du har, og så sette dem på blokka på Audi motoren :)

 

Må nesten vara muligt å få i en AUDI 2.3E 20V fra Audi 90 ner i en Golf Mk2 å da.. Ger ju 168 hester den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nystuen, Urban og Jan Erik: Vist jeg ikke får til motorn som jeg har i no, så er det mest sannsynlig motorbytte, fordi den forgassern har ikke automatchoke, vakumstyrte klokker, veggur og spjeld. Heller har den ikke 500 ledninger til og fra, eller 2-3 hardisker som det også sikkert finnes inni Golf forgasserne. Men om det er samme blokk, så bør den også passe rett på girkassen, clutchen må iallfall byttes på den motoren, fordi den er svidd.

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update!! :)

 

Skal det stå noen slange på der det er ringet inn me gult? Og på den kontakten som er ringet inn med rødt, det var en av de laus ledningene som jeg ikke visste hvor de skulle. Hvor skal den slangen som pilene peker på, og hva slags slange er dette? :)

196991_1833969416480_1457782977_32029055_2046118_n.jpg

 

 

Jeg tok ledninga som går til den kontakten på bildet ovenfor, som er ringet inn i rødt, og satte på batteriet, da kom det en klikkelyd fra den dippedutten som er ringet inn i rødt på dette bildet. Jeg prøvde også å starte med 12 v på den, men ingen forskjell.

184388_1833971456531_1457782977_32029066_4782605_n.jpg

 

Hva er dette for slags slange, og hvor skal den. Den er festet til luftfilterboksen, om det er vanskelig å se.

184911_1833970456506_1457782977_32029061_6135846_n.jpg

Endret av Girebirger
Litt feil rekkefølge på bildene

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gul ring ja dit skal det slange. og fint du har fått på den ledningen til føleren mulig det er slangen fra filteret som skal på det stedet uten at jeg skal si det sikkert. nå begyner det og skje litt husk og sett på filteret når du skal starte så det blir sug og avtrekk hehe i slanger og møkk.... :) det ligger forsåvitt slange skjemma i linken til den tyske siden vis jeg ikke husker feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[ATTACH]21530[/ATTACH]

 

Ser ut som om den slangen fra luftfiltret ska in der i røde ringen. Fra nr 8 til nr 2.

 

Å så er det den nr 7 som jag snakket om til bremseforsterkeren. Den er viktig.

Er vakuum-slangen til fordeleren på plass??

Å den slangen du har 2 hvite pilar på ser ju ut som om den ska in på nr 5 på luftfiltret.

post-32921-13804853162379_thumb.jpg

Endret av Urban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

[ATTACH]21530[/ATTACH]

 

Ser ut som om den slangen fra luftfiltret ska in der i røde ringen. Fra nr 8 til nr 2.

 

Å så er det den nr 7 som jag snakket om til bremseforsterkeren. Den er viktig.

Er vakuum-slangen til fordeleren på plass??

Å den slangen du har 2 hvite pilar på ser ju ut som om den ska in på nr 5 på luftfiltret.

 

nr 7 er der ja, sjekka idag. Vakum slange til fordeleren, aldri hørt om, men skal sjekke det neste gang

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mysteriet om de "løs" ledningene er løst, det var 3 ledninger, den ene gikk til forvarmeren på innsuget, den andre gikk til den komponenten som er ringet inn i gult. og den tredje gikk til det som er ringet inn i rødt, pluss den komponenten som er ringet inn i rødt på det øverste bildet på forrige bilde update.

 

199950_1835374451605_1457782977_32031727_841641_n.jpg

 

Må også kjøpe nye vakumslanger. Orket ikke å prøve å få start på bilen no, ettersom jeg mangler et par slanger her og der

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår