Girebirger Skrevet Mars 6, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2011 (endret) Har du fjernet alla kablar som gick til rele-boksen? Har du mulighet å sette den tilbaka igen?? Må si att det ger mej noen ekstra grå hår etter all tenking å spekulering.. hehe. Men bara hyggeligt om man kan hjelpe. Kan du ikke få noen huggere å sponsra med en forgasser fra Ford eller noe om du bestemmer dej för å skifta til Weber eller liknande. Ja, Jeg tok bort alt av kabler som gikk inn i kupeen, og sikringsboks og alt sammen, bortsett fra de ledningene som går fra forgasser til styre enhet og alt det der. Så alle kontakter som skulle gå til releboksen er kastet, hadde jo ikke bruk for det, det at jeg tok vare på sikringsboksen var bare en ren tilfeldighet :P Men altså, et rele er jo bare en "stor" bryter som styres av en mindre bryter. Har vært på bilopphuggeriet for ei stund sia å sport etter forgasser, Weber, men nei. de hadde ikke noe :) Endret Mars 6, 2011 av Girebirger kom på noe mer Siter Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jan_erik Skrevet Mars 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2011 Jan Erik: trur du hadde rett, gassern som er på det svarthvite bilde, er akkurat enn sånn som jeg har :) da er det en 2ee gasser Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Girebirger Skrevet Mars 7, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2011 Bynne å kjenne presse no, MÅ få motorn te å gå ordentlig.. Siter Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jan_erik Skrevet Mars 7, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2011 ja vi venter i spenning nå........ kom igjen nå da..... :) :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Urban Skrevet Mars 7, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2011 Dessverre tom før fler ide'er jag da.. sorry. Men tror nok du ska få det til.. En siste ide kan ju vara att styre-enheten har gitt opp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Girebirger Skrevet Mars 8, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2011 Dessverre tom før fler ide'er jag da.. sorry. Men tror nok du ska få det til..En siste ide kan ju vara att styre-enheten har gitt opp. Nei, den er byttet. Ja, skal høre litt me fattern ka han mene. ;) Siter Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Girebirger Skrevet Mars 9, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2011 Urban: Kan du ta sette en ring rundt de kontaktene som skal ha 12 volt på en 2EE forgasser, og vise meg hvilken slange til bremsekraftforsterkeren du mente? Nå SKAL jeg nemlig finne ut av dette :P Siter Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jan_erik Skrevet Mars 9, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2011 (endret) se på denne http://www.ruddies.business.t-online.de/serv2ee.htm står riktig nok på tysk men der står alt du trengr og vite om 2ee Endret Mars 9, 2011 av jan_erik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Girebirger Skrevet Mars 9, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2011 takker Jan Erik, var mye nyttig der. btw, har en kompis som hadde en Audi 80, han mener det er samme motor som det jeg har, men i hannes bil sto motoren på langs med bilen, i min står den på tvers, kommer den motoren til å passe rett nedi motorromme på min? og vil den passe rett på girkassen også? Siter Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nystuen Skrevet Mars 9, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2011 De passer om hverandre, men mener det er et par motorfester som må byttes om på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jan_erik Skrevet Mars 9, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2011 blir det motor bytte i stede? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Girebirger Skrevet Mars 10, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2011 Tvile egentlig på det, kommer mye an på om æ må ombygge motorfestan. Urban, e det bare å bytte om på motorfestan eller må dem ombygges? Jan Erik: Fant 2 feil iste, etter æ leste den sia om 2EE forgasser som riktig nok sto på Tysk. Det var 2 ledninger som skulle ha 12V, men der var det ingenting. Siter Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jan_erik Skrevet Mars 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2011 det er jo bra men funker den ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Urban Skrevet Mars 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2011 Tvile egentlig på det, kommer mye an på om æ må ombygge motorfestan. Urban, e det bare å bytte om på motorfestan eller må dem ombygges? Har aldrig byttat fra Audi til Golf, men se om du finner ett type-nr på blokket så ser du om de er av samma type. Då er det som regel bolt-on å plankekjøring. Men ska du bytte motor så se etter en 2,0 eller mer da. Muligens en 2.3 fra Audi 90 / 100 kan få plass. Har å sett noen Golf med motor & gir fra SAAB 900, men det er nog litt mer tricky.. hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nystuen Skrevet Mars 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2011 Bytte motorfester er lett som f***, hehe ;) Det er samma blokka på de to bilene, så skruerhøla er på samme sted. Da er det bare å skru av motorfestene på motoren du har, og så sette dem på blokka på Audi motoren :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg