Gå til innhold

Importert Audi A6. Tekniske forskjeller ??

Ranger emnet


Spiff79

Anbefalte innlegg

Eneste jeg vet er at de bilene som selges i norge har en egen "vinterpakke". Dvs kraftigere varmeapperat, mer isolert bil og ledninger etc. Selgeren på Møller sa at bilene er bedre rustet for vinter enn de som selges nedover i europa. Min forrige bil var en A6 2002 modell fra belgia og jeg merket ingen forskjell (?) Den virker mer isolert enn den norske A4`en jeg har nå :)

Har merket at de importerte bilene er ofte bedre behandlet enn de norske. Jeg var på utkikk selv i 1 år før jeg falt for den jeg har nå og jeg er sikker på at 90% av de bilene som selges brukt i norge via møller etc er enten firma eller leiebiler hvor folk gir f***. Jeg så så utrolig mange mishandlede biler som var 3 år gamle at det var nesten sjokkerende at de i det hele tatt solgte dem uten å forbedre dem.

Uansett gratulerer med "ny" bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du skal stole blindt på det selgerne sier. Mulig det du nevner kan stemme for biler levert litt sørover i Europa, men en som er solgt ny i Tyskland har ikke de store forskjellene. Jeg har i alle fall hørt de bl.a. har tilleggsvarmer standard, som i Norge (elektrisk tilleggsvarmer som varmer opp kupéen når motoren er i gang og det er under +5 ute). Ellers er det bare å passe på at oppvarmede seter etc. er med. Men det kan være andre ting som er standard i Norge, som ikke er standard i Tyskland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinterpakke tror jeg ikke finnes gitt. Tviler på at Audi gidder å spesialprodusere biler for miniputtmarkedet Norge. Bruktimportert er uansett å foretrekke. Bilene har da gått noen år mindre i saltlaken i Norge, og er på en måte litt "yngre".

Klikk Liker ute til høyre hvis du liker dette innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har en tysk importert 2000 A6 2.5 q,der gikk fødepumpa til dunders,bestilte ny på mekonomen(dei gikk etter bilnr mitt),den passet ikke så måtte kjøpe på audi.Fikk vite på verkstedet som skiftet,att der er forskjellige ting,som ikke går overens på importbiler kontra"norske"biler.

 

Deler bare en erfaring jeg har hatt på min importbil,tror ikkr det blir flere importbiler på meg,da jeg ser for meg att tjente penger ved import,fort kan forsvinne ut igjen ved reparasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår