Gå til innhold

Klikkelyd på bil når den er kaldstart (Audi Coupe)

Ranger emnet


GlennTore

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en Audi Coupe 2.8 B4, og har merket i det siste dagene er når den er kald om morgen hører jeg litt klikke lyder foran, kanskje det varer 1 sekund, og så starter den. Jeg prøvde igjen etter jeg hadde kjørt, og da var den lyden nesten borte. Så jeg lurer litt på hva det kan være, for bilen starter jo nokså fort. Men den lyden skal jo ikke være der?

 

Hva kan det være?

Audi Coupe 2.8E

PSN nick (GT5):Hondaintegratype

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Heisan. Har en audi 80 1.8s og har selv slike lyder. Men den forsvinner etter noen sekkunder her også. Jeg har fått høre at det er de hydrauliske ventil løfterene, og at man må skifte det får å få bort lyden.

Men merker du noe at den fusker? får det gjør min noen ganger under kjøring, serlig når jeg gir på. kjenner at den rykker litt så kommer den opp i fart og går fint

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dei tikker i eit par sekunder etter start fordi olja blir tjukkere i minusgrader så pumpa bruker lenger tid på å bygge opp trykk ;) Helt ufarlig som Quattro73 sier ;) selvfølgelig kan du unngå dette ved å enten kjøre tynnere olje om vinteren eller bruke motorvarmer =) Vist det er sånn kvart år kan det vere verd å vurdere å bruke ein av delene for å spare motoren og oljepumpa for slitasje så dei varer lenger =)

-03 Golf 1,9TDI
-97 Vectra B 1,8 (hugget med øks)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt. Grunnen til at det tikker noen få sekunder rett etter oppstart er at noen av løftere har stått med press på (ventilene åpne) og olje har emigrert ut av løfterene. Dette vil være likt selv med tynnere olje, faktisk noe verre. Eneste måten å fikse dette er å bytte løfterene, men som sagt, unødvendig om det KUN tikker rett etter oppstart ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår