Gå til innhold

Tips for å fjerne fast bremsestøv?

Ranger emnet


X-oz

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har fått et problem!

 

En av bremskalipterene begynte å henge når jeg var på langtur i sommer så felgen ble full av bremsestøv som jeg ikke får bort på vanlig måte.. Noen som har et tips?

 

Jeg burde selvsagt tatt dette med en gang jeg skiftet om til vinterdekk, men la bort felgene og glemte av dem så nå har det altså sittet på noen måneder. Har fått bort en del, men mye sitter fortsatt igjenn ette gjentatte forsøk med felgrens, høtrykkspyling og noe skrubbing.

Endret av X-oz
feil med æøå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

P21s er en helt suveren felgrens og den beste jeg har prøvd til nå.

Men ville nok også kjøpt meg en halvliter med IronX, som Sandmo foreslår. Ikke fått testet denne selv, men har lest mye skryt av den på DCN.no, og når flere der inne skryter av et produkt så er det mest sannsynlig et godt produkt.

 

Slik jeg ville ha gjort det er:

 

- Prickbort på tørre felger + felgbørste

- P21s på tørre felger + Felgbørste

- Aggresiv Clay

- Kjøpt meg IronX

 

At det blir gjort på tørre felger er alfa og omega når det gjelder effekt. Og lang virketid.

 

Er det blankpolerte alufelger ville jeg brukt autosol.

15 Nissan Leaf Nordic

05 VW Caddy 1.9TDI
x08 Volvo S40 1.6D Mom
x96 Ford Mondeo 2.0 GLX
x68 Peugeut 404

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P21s er en helt suveren felgrens og den beste jeg har prøvd til nå.

Men ville nok også kjøpt meg en halvliter med IronX, som Sandmo foreslår. Ikke fått testet denne selv, men har lest mye skryt av den på DCN.no, og når flere der inne skryter av et produkt så er det mest sannsynlig et godt produkt.

 

Slik jeg ville ha gjort det er:

 

- Prickbort på tørre felger + felgbørste

- P21s på tørre felger + Felgbørste

- Aggresiv Clay

- Kjøpt meg IronX

 

At det blir gjort på tørre felger er alfa og omega når det gjelder effekt. Og lang virketid.

 

Er det blankpolerte alufelger ville jeg brukt autosol.

 

 

Tenker jeg prøver med P21S jeg da. :) Hvor får jeg kjøpt denne billigst?

 

Funker ikke den tar jeg i bruk rustfjærner. Det er noen relativt billige felger tror jeg så jeg vil ikke legge ut for så mange produkter for å få dem til, da tar jeg heller kjangsen med rustfjærner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P21s får du kjøpt hos Autobahn-Bilpleie.

Fåes i 1, 2 og 5liter. Skal du først kjøpe, kan du like godt kjøpe enten 2 eller 5 liter. Er felgene virkelig ille så må det flere runder til.

 

 

Rustfjerner har jeg lite forhold til så vet ikke hvor bra det er, men du må ha lykke til iallefall.

15 Nissan Leaf Nordic

05 VW Caddy 1.9TDI
x08 Volvo S40 1.6D Mom
x96 Ford Mondeo 2.0 GLX
x68 Peugeut 404

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår