Gå til innhold

Tull med kam og veivsensor. Noen som kan gi meg et fornuftig svar?

Ranger emnet


turbotrondsen

Anbefalte innlegg

Okei.

Det begynte med at jeg byttet til ny kamsensor for en stund siden, da bilen bare gikk i nødmodus.

Men etter det kom motorlampe på i ny og ne, leste ut kode 92 hver gang.

Var gjerne ikke verre enn stopp og starte bilen, så var det på stell igjen.

 

Til slutt lyste motorlampa konstant, og jeg bestemte meg for å prøve ut en veivsensor.

Da startet faktisk ikke bilen engang. Eller, den smalt litt og butta imot og starteren klarte ikke dra videre rundt. Helt til jeg vrei på nøkkelen en gang til, og jeg kunne bare fortsette å kinne..

 

Jeg har hørt at om både kam- og veivsensor er gåen, vil den ikke starte. Korrekt?

Så da må jo veivsensoren jeg satt i være defekt og den gamle funker. Den gamle blir da satt inn igjen.

Men kamsensoren jeg har nå er defekt sånn som jeg ser det.

 

Leser fremdeles ut kode 92..

 

Prøvde i dag med brukt kamsensor fra en 95mod, min er 94.

Like forbanna nødmodus. Verken mer eller mindre fusking enn tidligere. Fin som kald, varm så fusker den mye.

MEN, nå leser jeg av kode 19, 73 og 92.

 

Altså, veivsensor, luftmassemåler, og kamsensor.

Det var KUN etter jeg byttet til den brukte kamsensoren.. Bilen er DØNN lik i oppførsel som med den andre sensoren. Nappet ut stikket for gøy, ingen forskjell.

 

Må rett og slett få tak på enda en kamsensor da?

 

Noen som har gode forslag? Som ikke koster skjorta, da den bilen har slanket pengeboka betraktelig ifbm eukontrollen..

Endret av turbotrondsen

I`m not driving too fast, I`m flying too low...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal få sjekket registeret.

Men strengt tatt skal det vel være konstant fusk/ujevnt svev om den ene kammen for eks står feil?

Den er helt fin så lenge motoren er kald, men så fort motoren oppnår normal drifttemperatur blir den helt forferdelig..

Jeg vet også at hvis kammen står feil, vil det gi utslag på kamsensor.

 

Skal uansett få sjekket opp i det!

I`m not driving too fast, I`m flying too low...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår