Farstad89 Skrevet Februar 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2011 HEI! Har en Polo 96 mod 1.6 bensin som ikke starter. Bilen har gnist, men når jeg tar av slangen til bensinfilteret, kommer det ikke bensin! Har og tatt av kontakten av bensinpumpen, og der er det ikke strøm. Har sjekket sikringen til pumpa og den er i orden. Hva kan være galt? Finnest det noe rele til bensinpumpa eventuellt en sikkerthet/startsperrebryter? Mvh Farstad89 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Februar 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2011 Når du skrur på tenninga så skal bensinpumpa normalt få spenning og gå i ca 1.5 sekund. Så stopper den, inntil motoren er i gang. Da skal den gå hele tiden. Det er rele til startpumpa, trolig merket 167, og en sikring. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Farstad89 Skrevet Februar 6, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2011 Bensinpumpe! Har nå sett over og testet releet. Kommer strøm ned til pumpa og strømmen kutter etter ett par sek. Prøvde å tvangskjøre pumpa, men det var ingen reaksjon, så da må jeg konkludere med at pumpa er død! Har demontert lokket til pumpa, men jeg vet ikke hvordan jeg skal få ut selve bensinpumpa. Hvordan er den festet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Februar 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2011 (endret) Først må du demontere slangene. Klipp av de gamle klemmene. Du trenger nye slangeklemmer for å montere på igjen. Så må du skru av det store lokket ned til tanken. Greit å improvisere et passende verktøy slik at du får tak på begge sider. Selve bensinpumpa nedi tanken må vris en kvart omdreining (eller litt mindre) mot klokka. Helst presses ned samtidig. Er litt leit å få tak. Et par kraftige skrutrekkere el.lign kan hjelpe. (om tanken er nesten tom er du litt heldig) -- Endret Februar 6, 2011 av Bwana Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Farstad89 Skrevet Februar 6, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2011 Takker for svar! :D Skal ut å prøve nå så får vi se hva som skjer. Har jo seff full tank!! :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg