Gå til innhold

Golfen min vil ikke starte..

Ranger emnet


cyclone101

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en Golf 3 1,6. 98 mod

Det begynte litt for noen dager siden da den plutselig var veldig tungstartet,men fikk sviv på den til slutt.

Og når den sviver er det ikke noe galt med gangen på den.

Men så en dag stoppet den helt plutselig når den sto å svev på tomgang.

Og det var ikke muligt å få startet den igjen.

Fikk en til å prøve å taue meg igang og da tente den litt men stoppet nesten med en gang igjen.

Har sjekket at det kommer gnist på plugger og det kommer bensin til sylinderene men vil ikke tenne??

Så her er det noe muffens som ikke jeg skjønner så mye av...

Er det noen her som har forslag til hva dette kan være så er jeg meget takknemelig..:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjekk pakningen mellom forgasseren og gasspjeldet, kan også hende at du har hull i bensin rør som gir dårlig trykk

-Peugeot 306 (vrak) -Vw jetta(avskiltet/ble til isbil/vrak)

-Mazda 323f (vrak)-Vw passat 1.8(bruksbil)

-Opel Calibra(vrak)-Bmw 520 24v(Solgt)

-Vw caravelle (vrak)-Vw passat 2.0(prosjekt/bruksbil)

-Volvo 240GL(vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Biltema har LMM til 1000kr, iallefall til 1.6. Prøv å napp ut kontakten til LMM og sjekk om noe endrer seg. Min Golf 3 fusker med LMM tilkoblet, men når jeg drar ut kontakten går den fint. Vet dog ikke hvor bra det er for motoren å kjøre uten..

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du nøkker ut LMM, vil ECUen gå i "nødmodus", og blande bensin i forhold til hardprogrammerte verdier. Altså, motoren får ikke optimalt med bensin, siden ECUen justerer bensinmengden i henhold til verdi fra LMM.

Det finnes noen billige 'chips' på ebay, som man bare parallellkobler med LMM, men de er heller ikke særlig snille mot motoren :-)

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

 

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

 

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår