Gå til innhold

Audi 90 2.3E kvalitet

Ranger emnet


Trondheim

Anbefalte innlegg

Mye feil på Audi 80? Det kan jeg med en gang si at ikke stemmer! Noen av de bruker olje, dette skyldes i første rekke oljetypen som har blitt brukt på motoren som gjør at ventiltetningene morkner. Koster 200,- for 8 nye tetninger, samt to-tre timers arbeid. Noen har ventiltikking, også en bagatell å fikse. Dette kommer stort sett av slitte ventilløftere, koster lite å fikse, er gjort på ca en time.

En Audi 80 og 90 er stort sett samme bilene med hovedsaklig kosmetiske forskjeller. Audi Coupe har ingenting med Audi 80 eller 90 å gjøre, dette er en egen modell.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye feil på Audi 80? Det kan jeg med en gang si at ikke stemmer! Noen av de bruker olje, dette skyldes i første rekke oljetypen som har blitt brukt på motoren som gjør at ventiltetningene morkner. Koster 200,- for 8 nye tetninger, samt to-tre timers arbeid. Noen har ventiltikking, også en bagatell å fikse. Dette kommer stort sett av slitte ventilløftere, koster lite å fikse, er gjort på ca en time.

En Audi 80 og 90 er stort sett samme bilene med hovedsaklig kosmetiske forskjeller. Audi Coupe har ingenting med Audi 80 eller 90 å gjøre, dette er en egen modell.

 

Jeg har hørt av utrolig mange at Audi 80 fra 90-tallet har bedriten kvalitet. Selvsagt, slitedeler må man jo regne med. Men når du sier at kvaliteten på Audi 80 er så dårlig som mange skal ha til, så stoler jeg på deg :)

Hvilken motor vil du anbefale? 2.3 5cyl eller 2.6 V6? Jeg vil tro at 2.6 literen bruker litt mere bensin en 2.3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt av utrolig mange at Audi 80 fra 90-tallet har bedriten kvalitet. Selvsagt, slitedeler må man jo regne med. Men når du sier at kvaliteten på Audi 80 er så dårlig som mange skal ha til, så stoler jeg på deg :)

Hvilken motor vil du anbefale? 2.3 5cyl eller 2.6 V6? Jeg vil tro at 2.6 literen bruker litt mere bensin en 2.3.

Lett at jeg hadde valgt 5'er da den har en helt ubeskrivelig fin lyd. Har selv hatt 4 5'ere og har vært strålende fornøyd med de. 80'n min har ikke hatt noe problemer utover det vanlige med gamle biler. Hvis en tar vare på disse, så holder de lenge.

[Audi 90 Sedan 88 2.3 10v Q] [Audi 100 Sedan 94 2.5 TDi]

[Audi S2 Sedan 94 2.2 20v TQ] [Audi S6 Avant 96 2.2 20v TQ]

[Audi A8 Sedan 95 2.2 20v TQ]

X:[Audi 100 Avant 93 2.3 10v Q][Audi 80 Avant 95 2.0][Audi S4 92 2.2 20v TQ][Audi 100 94 2.5 TDi]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt 2 stk 80 quattro, den ene var 2,6 avant og den andre 2,8 sedan. kan ikke si at jeg har hatt noen større problemer med disse. Til og med rust var det vanskelig å finne. eneste som irriterte litt var at den første (2.6) brukte litt olje, men dette er jo vanlige feil på eldre v6-motorer. Ville jo annbefalt å kjøpe en 80 som ligger litt høyt i pris og gjerne med quattro. Folk sier at det er dyrt hvis quattrosystemet tar kvelden, greit nok det, men det er lettere å jobbe med drivverket enn det er å bygge lego! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår