Gå til innhold

Vw sharan erfaringer

Ranger emnet


Andre12

Anbefalte innlegg

Ordene "Sharan" og "driftsikkerhet" går vel egentlig ikke i samme setning. Mye galt med mange av bilene, men man kan jo også finne de som har vært uten problemer. Sjølen har en med automat, den rykker og napper innimellom. Se på broom.no og søk der. Står noen artikler om den tror jeg.

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste fraråder kjøp av denne bilen. Likevel finner man en og annen som har hatt sin sharan i hundre år, og ALDRI har hatt problemer, men jeg tror ikke det er gjennomsnittet. Seat Alhambra og Ford Galaxy fra samme tida er samme bilen, så styr unna de også er mitt tips. Da ville jeg heller gått for en Caravelle/transporter med riktig antall seter, eller kanskje en hiace.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Eier selv en Sharan 2004 4Motion 1,9 Tdi Sportliner. 6 Seter Bilen er suveren som familiebil og vinterbil. Etter 2003, så ble mye forbedret på disse bilene. Men vil du ha problemer, så kjøper du før 2003. Ikke kjøp Sharan med Automat, garantert trøbbel. Bilen vår har nå rullet 220 000 Km. Brukes mye så fått litt KM på telleren. Ikke hatt noen problemer utenom en dørlås som slo seg vrang. Viktig å sjekke at servicer er fulgt.

Av utstyr, så har vår bil denne listen

Orginale sota ruter

Skinnratt og girkule i skinn,dobbel Clima,kjørecomputer,cruise,oppvarmede speil,frontrute,spyledyser og seter. Dobbel din spiller med navi og den største høytalerpakken, 4x el vinduer,sportstoler, største eber dieselvarmer pakken med fjernkontroll og 4Motion. Sikkert noe jeg har glemt.

Men Opel safira er tragisk bak når det gjelder plassen. Der er Sharan totalt overlegen. i tillegg så kan du dra over 2 tonn med bilen :-)

Så jeg har ihvertfall vært veldig fornøyd med bilen. Nå er det ikke automat, men 6 trinnskasse så slipper noe tull ang det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har også en Sharan 1.9 TDI, og den har levd i mange år uten problemer. Toppet netopp 300 000km. Den er Chipet og har aldri hatt no problem med den. Men alikevel er mitt tips hvis du skal ha Sharan, å ta en grundig sjekk før du faktisk legger pengene i hånda på kjøperen. Sjekk for rust i eksos og drivverk samt bakre hjulstilling, spør etter tidligere lekkasjer/skader og for all del prøvekjør bilen grundig først. Støtdempere er også en svakhet på disse. Hvis du vil ha bedre kjøreegenskaper, noe man kan trenger på en så høy bil, så senk for all del bilen!

Den 7. dagen hvilte Gud og skapte Volkswagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår