Audi4lifee Skrevet Januar 30, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2011 Hei. Har start problem på min audi 80 med 90 hester. Før så hadde bilen fuske problemer og etter at jeg skiftet lambdasonde så ble fuskinga borte. neste dag jeg skulle starte bilen så fikk jeg ikke start ved første forsøk :s den startet alltid selom det var -30 men nå vil den bare starte ved hjelp av å trykke inn gasspedalen :S og når det start ved hjelp av gass så er det så lavt turtall på den den ligger rundt 500 og noen ganger enda lavere... noen som vet hva det kan være ? kan det være bensinfilteret som er tett? Siter Bil: 1: Audi 80 2,0 2: Audi 80 2,0E Quattro 3: Audi A4 1,6 4: Bmw 518i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi4lifee Skrevet Februar 6, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2011 Da har jeg skiftet bensinfilteret uten at det hjalp noe er så jævla kjett å starte bilen ved å pumpe gassen åsånt og sitte 10 min å holde på gassen slik at den kommer på riktig tomgangsnivå det er slik at om jeg slipper gassen så kommer bilen på 500rpm og da den blir varm og kommer seg rundt 70-90 grader da fungerer den helt fint :s også er det sånn at når bilen har stått i en time og når jeg starter igjen så har bilen så lavt turtall ved start også plutselig jobber turtallen seg opp er det ingen som vet hva det kan være ? er så lei det her Siter Bil: 1: Audi 80 2,0 2: Audi 80 2,0E Quattro 3: Audi A4 1,6 4: Bmw 518i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Februar 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2011 Kan være temperatursensor som er defekt, slik at ikke ECU oppfatter at motor er kald og trenger litt fetere blanding (tilsv.. "choke") Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi4lifee Skrevet Februar 6, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2011 jeg har skiftet den føleren men det hjalp ikke men når bilen har stått å gått litt på tomgang i 1min ca og når jeg kobler fra den ledningen fra temperaturføleren så går motoren bedre og så fort jeg kobler den igjen så går den dårlig igjen :s skjønner ikke hva det kan være Siter Bil: 1: Audi 80 2,0 2: Audi 80 2,0E Quattro 3: Audi A4 1,6 4: Bmw 518i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Februar 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2011 Hvilken motor har du da (bokstavkode) ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi4lifee Skrevet Februar 7, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2011 motor kode mener du ? ABT 2,0 med 90 hester det er det eneste jeg vet om motoren Siter Bil: 1: Audi 80 2,0 2: Audi 80 2,0E Quattro 3: Audi A4 1,6 4: Bmw 518i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi4lifee Skrevet Februar 10, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2011 btw, før så hadde bilen fuske prblemer men det fiksa jeg ved å shifte lamdasonde men nå har jeg fått det problemet daa lei å starte om morran og må sitte i bilen å holde på gassen for at den skal komme på riktig tomgangs nivå ingen som vet hva det kan være ? Siter Bil: 1: Audi 80 2,0 2: Audi 80 2,0E Quattro 3: Audi A4 1,6 4: Bmw 518i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2011 Har du sjekket om gummiflensen mellom monojeten og innsugsmanifolden er hel? Hva er delenummeret på temp.giveren du byttet? Hvor mange ohm er det over denne når motoren er kald og varm? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi4lifee Skrevet Februar 10, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2011 det er litt små sprekk på den gummien neei men skal ohme imorgen så får vi see takk for tipsen ;) noe mer jeg kan sjekke ? Siter Bil: 1: Audi 80 2,0 2: Audi 80 2,0E Quattro 3: Audi A4 1,6 4: Bmw 518i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Februar 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2011 Du har vel (trolig) to temp-følere; en grå med 3-pins kontakt for instrument en blå med 2-pins kontakt for ECU -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi4lifee Skrevet Februar 11, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2011 jaa jeg har det og begge de har jeg skifta ingen forandring Siter Bil: 1: Audi 80 2,0 2: Audi 80 2,0E Quattro 3: Audi A4 1,6 4: Bmw 518i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi4lifee Skrevet Februar 16, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2011 da har jeg prøvd å sjekke hvor mange ohm er på den føleren når bilen er varm/kald jeg sjekket det men på multimeteret viste det ingenting også prøvde jeg engang til så så jeg det men så ble det borte med engang syns det var litt rart og multimeteret var hel og fungerte fint skjønner virkelig ikke det der... kan det være noe mer som kan skaffe sånne problemer ? untatt den føleren daa lurer på om jeg skal skifte hele den monojeten Siter Bil: 1: Audi 80 2,0 2: Audi 80 2,0E Quattro 3: Audi A4 1,6 4: Bmw 518i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 16, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2011 Hvilket måleområde hadde du stilt instrumentet på? Om instrumentet viser OL så er det brudd i giveren eller du har valgt et måleområde som ikke harmonerer med sensorens verdier. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi4lifee Skrevet Februar 16, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2011 det husker jeg ikke helt men andre gangen jeg prøvde så fikk jeg et eller annet tall også sto det m ohm (mega ohm ) Siter Bil: 1: Audi 80 2,0 2: Audi 80 2,0E Quattro 3: Audi A4 1,6 4: Bmw 518i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Februar 16, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2011 MegaOhm er for mye. Da er det brudd, og føleren er defekt, men da burde du ikke merke forskjell om du kobler den til eller fra når motoren går. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg