Jump to content
Bilforumet.no
FordProbe91GT

Mitt vinterprosjekt - Fkrd

Rate this topic

Recommended Posts

Heisann! I høst så gikk topp pakkningen min samt turbo og stempelringer.Uorginal Girkasse + drivledd = INGEN ABS! såvinteren min har vært hard!

Har egentlig ikke garasje, så fikk halve bilen inn i vedskjulet, fikk tettet igjen med presenning og glava!:hammer så det er mitt lille skru sted nå =)

DSC05716.jpg

DSC05717.jpg

 

Del 1.

Første jeg gjorde var å begynne å demontere eksos manifold / Turbo, slik at jeg kunne få byttet turbo og slik at toppen kom lettere av(selvsagt) deretter demonterte innsugsmanifold(delvis) SE BILDER.

DSC05800.jpg

Del.2

Tokk deretter å fikk ut intercooleren, pga den var full av olje. Så den gikk igjennom White Sprit rens ! Lå i white sprit i 72 timer samt gjennomskyldning og ny whitesprit iløpet av de 72 timene.

Del 3.

Demonterte toppen, renset undersiden, fjernet gammle pakking og rengjorde toppen.

Del 4. Fjernet gammle vannpumpe, fjernet bunnpanne, oljepumpe, og fikk tatt ut alle stemplene og markert dem. Demonterte også EGR røret, siden jeg fikk bestilt nytt.

DSC05801.jpg

Del 5. Byttet termostat og termostat pakkning, temp sensor, temp sender.

Del 6. Nå mens jeg venter på deler, så har jeg begynt å tette ett hål vedsiden av takluken( rett ved utslippsslangen) Fant også ut at forje eier har glemt å sende med en HEL hau skruer. Så det suger endel.

 

Mer kommer ! =)

Edited by FordProbe91GT
Manglet ÆØÅ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tror det holder med og hone sylindrene selv, også sender du toppen avgårde istedet... Så smeller du på nye ringer og olje ringer på stemplene, husk å poler dem :)

 

Hvor fikk du tak i EGR rør?

 

Uskarpe bilder:(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tror det holder med og hone sylindrene selv, også sender du toppen avgårde istedet... Så smeller du på nye ringer og olje ringer på stemplene, husk å poler dem :)

 

Hvor fikk du tak i EGR rør?

 

Uskarpe bilder:(

 

å? Må jeg ikke frese blokka også? er jo noen små skevheter i toppen,og i blokka. Holdr det med å frese toppen og ikke noe med blokka ?? Selvom det er skeivheter 0.o? hørtes rart ut xD

Honer sylinderene selv, Selvsagt ! =)

 

Glemte å legge ved. Ehm fikk tak i EGR rør fra Outlaw Engineerin​g

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hiv ut noen skarpe bilder av flatene på både topp og blokk så kan du vise oss :)

 

Alu har lettere for og slå seg en stål blokka vettu:) tror det skal gå greit, send inn toppen og bruk 2-3tusen på den så har du en motor som er så god som ny! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faen å dum jeg er, Så ikke at det var små pakkningshull og klumper i blokka, derfor den va skev. Pusset dette vekk med stålbørste. Nå er den rett som ein kanariful.

Toppen må fortsatt inn, men dtte kostet kun 750,- for planing av topp! Deilig !

 

Trenger litt hjelp.

Ehm, Skjønner faen ikke tiltrekkningsmomentene i Haynes boka.

FT-LBS:

61 to 65 Veiv

48 to 51 råder

 

Finner heller ikke tiltrekkningsmoment til toppen =/ GIEF HELP!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Følte også det var litt mye. Er jo nesten som topp tiltrekkningsmomentet, og det skal det jo ikke være 0.o Gief help

trenger også moment på kam-reg hjulet! Det finner jerg heller ikke!

Leverte toppen til fres i dag, og fikk den tebake just. Den va blank å fin! Men dem demonterte hjulet, er det bare å stramme litt greit, eller er det moment ? Finner ikke noe i boka =/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.