Gå til innhold

ulyder ved pådrag!?

Ranger emnet


corolla86

Anbefalte innlegg

har en 100 2.3 quattro avant, og ved pådrag på 1 og 2. gir på høyt turtall er det skrapelyder og smålig vibrasjoner i bil, høres ut som stål mot stål, lyden er tydelig fra ca. midt på bilen og bakover, ingen ulyder eller vibrasjon ved vanlig kjøring! hva kan dette være?

 

og når jeg kjører i bratte bakker i 1. gir ved jevn gass og den begynner og spinne litt kommer det "klunk klunk klunk" lyd, også den lyden er tydelig bakfra!

disse lydene kombineres samtidig om jeg har sleng med pådrag og underlaget er litt ujevnt, noen som har vært borti dette eller har peiling på hva som må skiftes?

(nylig byttet indre foringer som holder bakdiff fremme, og den store som holder bakdiff bakerst)

 

edit: bilen begynner å nerme seg 283000km!

Endret av corolla86

Audi 100 2.3E 1992 | Kondemnert

Toyota Corolla 1986 1,6DX| Solgt

Audi 100 2.3E 1993 quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk f�rst og fremst opphengene p� eksosen din, kan v�re s� enkelt at det er denne som klunker borti n�r motoren vrir seg ved p�drag.

 

De 2 bakerste opphengene til sluttpotta va ramla av, men de e hengt på plass.. å resten av opphengene var på plass - var å testet opp noen bratte bakker nettop, klunkelyden var nok ikke borte.. :(

akkurat som at denne lyden frembringes når jeg spinner, og bilen tar grep, men samtidig spinner litt, kun lagt merke til i oppoverbakker... selv om jeg bare har jevn gass på rundt 2000rpm i 1.gir!

 

skrape/ raspelyden og småvibrasjon er der enda, den kommer kun ved full gass og over 4000rpm.. fant også ut nå når det er avbæret på hovedveien, at lyden er der uten at bilen spinner ogå, kun på1 o g 2.gir...

- samtidig er det et lite klunk akkurat idet jeg skal rygge, om jeg står på tomgang å skal ta av i revers, selv uten å gi noe gass kommer det et lite klunk... tydelig kommer det bakfra! høres dette dyrt ut? kjent problem?

Endret av corolla86

Audi 100 2.3E 1992 | Kondemnert

Toyota Corolla 1986 1,6DX| Solgt

Audi 100 2.3E 1993 quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På min C4 med 4x4 kappa jeg bort en bit på "traversen" som er midt på bilen under. Den klunka borti mellomakselen ved pådrag.. Etter jeg kappa den bort, var alt bare velstand.. :)

 

okei:) fikk en kompis til å følge med når jeg provoserte frem klunkingen, og han sa det var akkurat som bakhjulan "hoppa" i tankt me klunkan, kjenne klunkinga i golve på biln, så må jo være nåkka som slår borti, men skal jo ikje være sånn ;p noen anelse/ide om hva som foreårsaker dette?

Audi 100 2.3E 1992 | Kondemnert

Toyota Corolla 1986 1,6DX| Solgt

Audi 100 2.3E 1993 quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår