Gå til innhold

hva er dette?

Ranger emnet


k9v

Anbefalte innlegg

Er nesten garantert hjemmelaget, *hinter til stripsen*

Ser ut som det er en oljeledning som er koblet til oljeledningen til turboen.

Og på tuppen av ledningen er det manuell bryter til å skru av og på oljen.

Hvorfor den i det hele tatt ligger der stripset fast, er jeg utviten om.

 

Kan hende jeg tar feil, var et litt diffust bilde og jeg er ganske trøtt (får skylde på det)

- 1980 RX-7

zoooooooom, br br br *bang* !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by k9v

Hva er dette?

 

[Det er et bilde fra motorommet mitt, 96. Volvo 940 LTT. Jeg har ikke peiling på hva det er.. kanskje noen her som vet? Ser litt hjemmelaget ut syns jeg.

 

Det kan se ut som en jalla-mekk bleed-valve kanskje..... For å jukse til høyere ladetrykk...

'85 Audi 80 Quattro

'76 VW T2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser ut som nettopp det.. hjemmemekk :)

 

ser det på T-stykket som sitter i slangen den kommer fra..

ser ut som det er et hjul eller noe til og skru på på den?

(hint, fokuser på det du skal ta bilde av ;) )

her kan du slaske til deg litt ekstra ladetrykk.. hvis

du er i det eksprimentelle hjørnet, pass på blandingsforhold og tenning, lykke til..

 

hvis jeg har rett da, selvfølgelig, klokka er fem over to,

så jeg er verdensmester nu

 

Hvis du tror det bor en nisse i motorommet ditt som

koser seg med å banke på motoren din med hammer,

så er det tenningsbank, da har du skrudd for langt

 

hint, hvis du skal leke med instillinger, merk hvor de SKAL stå, slik at du kan sette de tilbake hvis du finner ut at du driter deg

ut

 

 

 

ikke ta denne posten alt for seriøst, men det er noe fakta her

er ikke helt 100% se..

et par uker i finnmark gjør noe med hodet ditt ;)

brom brom, broooom, wah-tish, brooom. eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by k9v

 

Kjennes ikke slik ut hvertfall :rolleyes:

 

Vet ikke hvordan styringsenheten på Volvo reagerer på økt turbotrykk, men veldig ofte så ligger det også en begrensning der.

 

Koble til en trykkmåler og sjekk om det er noen forskjell, men som nevnt - vær varsom i forhold til varmegang ved for lite bensin !!!

'85 Audi 80 Quattro

'76 VW T2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by merscha

 

Vet ikke hvordan styringsenheten på Volvo reagerer på økt turbotrykk, men veldig ofte så ligger det også en begrensning der.

 

Koble til en trykkmåler og sjekk om det er noen forskjell, men som nevnt - vær varsom i forhold til varmegang ved for lite bensin !!!

 

Slik jeg har forstått det kjører FTT (full trykksturbo) utgaven på 0,55 og LTT (lavtrykk) på 0,2.

LTT og FTT motorene (b230fk - b230ft) er 100% identiske bortsett fra wastegateklokken (dette har jeg dobbelsjekka med Volvo). Skrur du opp mer enn 0,55 så kobler en trykksperre inn og bilen begynner å "fuske". For å få mer trykk må du bruke en chip som fjerner trykksperren.

04 BMW 320Cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår