Gå til innhold

200TQ som leker seg...

Ranger emnet


Ola

Anbefalte innlegg

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Loppa

Grunnen til at den understyrer så mye mer på slutten enn i starten skyldes nok i hovedsak at dekkene er varme og han sliter med sidegrepet foran på "tyggisdekk".

 

Tror nok heller det er at Audi Quattro er i utgangspunktet understyrt, og man må sette den opp skikkelig for å få overstyring. :)

 

Det må du være enig med meg i?

 

(Husk at jeg kjører quattro selv for tiden, og har førstehånds kjennskap til systemet.. ;) )

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke noe galt med motoren.. Kjør oljetempen din oppi 120 grader, åpne lokket og ta opp lyden med et rimelig videokamera å se om motoren din er helt stille du ;)

 

Metalliske lyder blir forsterket av sånt utstyr,, Motoren er i form, og går med over 400hk med orginale råder idag..

 

:cool:

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Loppa

Ahhhh.... så deilig :D

 

Grunnen til at den understyrer så mye mer på slutten enn i starten skyldes nok i hovedsak at dekkene er varme og han sliter med sidegrepet foran på "tyggisdekk".

 

Det er vakkert for ører og øyne :D

 

Jepp, dekka var elendige før han begynte, og ble ikke bedre akkurat. :D Hvis en ser litt etter så kan man se at det gnistrer av korden i dekka allerede fra begynnelsen. :D :D

 

Skjønner ikke hvorfor dere henger dere opp i at den understyrte pga totalt utslitte og glovarme dekk på slutten, han beviste jo meget godt at det ikke var noe problem å lage fete donuts. :rolleyes:

 

ecko: "lyset" på slutten var rødglødende grenrør, turbo og downpipe... :cool:

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke misforstå, jeg syns filmen var fet jeg, men det var litt kult at han gjorde et poeng av manglende understyring når det var nettopp det det var på slutten.. :)

 

Kjører quattro selv, så jeg vet både at de har en tendens til understyring, og at det lar seg gjøre å unngå det ved litt 'rallystyle' kjørestil. :D

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eirikoo

Tror nok heller det er at Audi Quattro er i utgangspunktet understyrt, og man må sette den opp skikkelig for å få overstyring. :)

 

Det må du være enig med meg i?

 

(Husk at jeg kjører quattro selv for tiden, og har førstehånds kjennskap til systemet.. ;) )

 

Hehe, joda, er nok enig jeg, men tenkte på at forskjellen fra starten av filmen til slutten er relativt stor. På så varme dekk han sannsynligvis har mot slutten er det svært mye vanskeligere å få ut hekken.

 

Men vi trenger vel ikke gjøre noe mer poeng ut av understyring i denne tråden uansett :D

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jepp! Audi sitt drivverk går for å være noe av det mest solide som er tilgjengelig i en standardbil. Iallefall det gamle (fra 1980->1987), det er latterlig enkelt oppbygd, og utrolig sterkt. RS2-drivverket er ikke så ille det heller; har aldri hørt om noen som har skrapet det, til tross for at en RS2 veier tett opp til 1800 kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind Ryeng

Jepp, jepp! Audi sitt drivverk går for å være noe av det mest solide som er tilgjengelig i en standardbil. Iallefall det gamle (fra 1980->1987), det er latterlig enkelt oppbygd, og utrolig sterkt. RS2-drivverket er ikke så ille det heller; har aldri hørt om noen som har skrapet det, til tross for at en RS2 veier tett opp til 1800 kilo.

 

RS2 har forsterket 1.gir.. Det er bredere.. Alle S bilene har denne kassa etter 1995 og.. før 95 hadde S2 iallefall svakt førstegir.. mens resten tålte juling som fy :)

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår