Gå til innhold

Min Stratus 1997 modell

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • 6 months later...
Jeg har tenkt litt på den Grønn/svarte på bildet litt over, for den syns jeg var veldig stilig (lakken), men jeg er åpen for andre alternativer ;)

 

wow. ser ut som du har skrudd mye på en stratus. planlegger førstegangs bil. tror du det kan bli mye skruing. for 2-3 år framover hvist man kun skal kunne kjøre fra a til b liksom. att de holder ei stund før man må begynne og bytte så alt for mange deler? :)))..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Veldig lite Stratusaktivitet her inne på forumet akkurat nå.

Siden sist har eg flytta til Ålesund, men kjører fortsatt godbilen ;)

Har ikkje styra så mykje med den, men var nettop på Eu-kontroll. Og etter bytta bremseskiver bak vart den godkjent for to nye år ;)

 

Har også eit lite lykteprosjekt på gang som eg skrive litt om seinare når eg er ferdig ;)

 

Noken som veit hvorfor bildene på tråden er borte forresten ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig lite Stratusaktivitet her inne på forumet akkurat nå.

Siden sist har eg flytta til Ålesund, men kjører fortsatt godbilen ;)

Har ikkje styra så mykje med den, men var nettop på Eu-kontroll. Og etter bytta bremseskiver bak vart den godkjent for to nye år ;)

 

Har også eit lite lykteprosjekt på gang som eg skrive litt om seinare når eg er ferdig ;)

 

Noken som veit hvorfor bildene på tråden er borte forresten ?

 

 

 

vurdere faktisk stratus som førstegangs bil. er 31 år. og har strøket på teorien en hel masse no. 2 ganger i fjord. og en gang i år. en gang for 8 år siden.. men men. tenkte jeg skulle prøve på nytt.. er en hel masse biler der ute jeg har lyst på. men når pengeboken sier noe annet. er det vell ikke stort man kan gjøre. unless man finner seg en god jobb :)))).. har sett en stratus som ikke står så veldig langt her ifra. men den har gått ca 200.000. syntes nesten det var mye for den prisen de forlanger. rundt 17.000.. så ser jeg samme stratus bilene med 100-150 tusen på tripptelleren sør på. til samme pris ( bor i tromsø ) .. vet nesten ikke hva jeg skal tro. + att den biler som står her i nærheten da. er ( manuel ). hadde litt lyst på automat kasse. hadde vært artig iallefall. er så mange bakker her i min by. og svinger/rundkjøringer. att man blir sittende og gire hele tiden :>>>>~..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De holder på å fikse det med bildene :) Litt aktivitet er det jo.. Har Facebook gruppa så jeg prøver å holde liv i + jeg har kjøpt ny stratus :) Men har ikke oppdatert den ser jeg :P

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vurdere faktisk stratus som førstegangs bil. er 31 år. og har strøket på teorien en hel masse no. 2 ganger i fjord. og en gang i år. en gang for 8 år siden.. men men. tenkte jeg skulle prøve på nytt.. er en hel masse biler der ute jeg har lyst på. men når pengeboken sier noe annet. er det vell ikke stort man kan gjøre. unless man finner seg en god jobb :)))).. har sett en stratus som ikke står så veldig langt her ifra. men den har gått ca 200.000. syntes nesten det var mye for den prisen de forlanger. rundt 17.000.. så ser jeg samme stratus bilene med 100-150 tusen på tripptelleren sør på. til samme pris ( bor i tromsø ) .. vet nesten ikke hva jeg skal tro. + att den biler som står her i nærheten da. er ( manuel ). hadde litt lyst på automat kasse. hadde vært artig iallefall. er så mange bakker her i min by. og svinger/rundkjøringer. att man blir sittende og gire hele tiden :>>>>~..

 

Få deg V6 stratus :) Helt utroli nydelig å kjøre... Prisene er litt dyrere der nord har jeg sett ja, billigste bilene ligger i Østlandet :)

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den så helt greit ut den :) Manuell kassene er gode å gire med, jeg hadde en prikk lik en før :)

 

Her er min: http://www.bilforumet.no/bilmerker/chrysler/stratus/302033-thomasek-chrysler-stratus-v6-langtids-prosjekt-konebil.html

 

V6 er veldig fin å kjøre, masse dreiemoment så den stresser aldri opp bakker eller får å holde følge med trafikk/forbikjøringer :P

 

Hvis du aldri har prøvekjørt en Stratus så har jeg bare en ting å si... DU KOMMER TIL Å BLI VELDIG OVERRASKA! :)

 

Vært mange dårlige rykter rundt Stratusen, noen av de sanne og andre ikke. Men en ting som er sant... Disse er helt nydelig å kjøre. 2.0l manuell var kjekkere å mer spennende siden du får mulighet til å kjøre mer aktivt med manuell. Mens V6'en er en cruise maskin som du ikke trenger å planlegge forbikjøringer med... V6'en har desidert den beste comforten, men det har litt med at jeg har Skinn interiør i min :) Så får mye bedre trivsel inni bilen, den ser finere ut og mer luksus ut. Og setene er helt fantastiske..

 

2.0l jeg hadde var beige interiør, så trivdes ikke like mye der. Men fortsatt gode seter og veldig god plass bak rattet :)

 

Jeg har starta egen side på Facebook også så begynner å få et par tilhengere: http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

 

Så kan svare på spørsmål osv der inne også + ligger bilder av begge min stratuser og bilder av andre som inspirasjon :)

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å sjå litt aktivitet ;) Og til Spidy, kjøp deg en stratus :D uten tvil ;)

Satser på dei får på plass igjen bildene snart. Kjedelig om alt skulle forsvinne.

 

ThomasEK: såg forrsesten på den nye stratusen ;) Ser bra ut som vanlig :P

Har no også likt facebooksiden og kommer til å følge med og dele bilder ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den så helt greit ut den :) Manuell kassene er gode å gire med, jeg hadde en prikk lik en før :)

 

Her er min: http://www.bilforumet.no/bilmerker/chrysler/stratus/302033-thomasek-chrysler-stratus-v6-langtids-prosjekt-konebil.html

 

V6 er veldig fin å kjøre, masse dreiemoment så den stresser aldri opp bakker eller får å holde følge med trafikk/forbikjøringer :P

 

 

sjekk denne da : Chrysler Stratus 2,5 Lx 160 Hk Aut Skinn Ac Cruise 1996, 132 000 <<- men det er dødsbo. vurderte og ordne den i garasjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som eg skriv så vidt tidligare har eg pjaska med eit nytt prosjekt til bilen. Har no fullført, og deler det gjerne med andre.

Har kikka litt på nettet at noen få borti statene har bygd om hovedlyktene på sin Stratus til prosjektorlykter, så tenkte eg skulle prøve meg.

Eg fann ut at eg må ha klare lykteglass uten spredere, så gjekk på ebay ig bestilte eit par med us lykter og eit sett med prosjektorer der.

Prosjektor.jpg

Prosjektorane såg vell omtrent sånn ut, men med pyntering. Det er D2s pærer, og med nær og fjernlys.

 

20130205_150911.jpg

Og her er bilde av korleis lykter eg kjøpte.

 

Så var det å få opna lyktene. Det blei gjort ved å bake dei i bakerovnen på 120 grader i ca 10 minutt, for så dele dei.

Litt vanskelig siden den limen er jæækla seige.

 

20130128_185529.jpg

Middag? :D

 

DSC_0031.jpg

DSC_0030.jpg

Delt ;)

 

Neste steg var å modifisere litt på prosjektorane for å få dei til å passe. I og med prosjektorane var bestilt for å passe i h4 sokkel, og us lyktene har HB5, bytta eg reflektoren med reflektorer eg hadde liggande. Har ikkje så mange bilder av tilpassinga.

 

20130129_190254.jpg

Tilpassing

Når alt var tilpassa var det berre å lakkere reflektorer og innmat. Bestemte meg for svart matt.

 

DSC_0049.jpg

Her er reflektoren lakkert, og innmaten prima ;)

 

Når lakken va tørr var det berre å montere det heile sammen igjen. Brukte "Seal & Bond" for å lime med, og satser på det helde seg tett. Her er nokre bilder av sluttresultatet:

 

DSC_0075.jpg

 

DSC_0077.jpg

 

DSC_0014.jpg

Berre ei lykt igjen no ;)

DSC_0052.jpg

Og vips så var begge klar :D

 

Så var det berre å montere på bilen og etter kvart justere og teste. ikkje så mykje meir å seie om det, bildene får fortelle.

 

DSC_0058.jpg

Venstre

DSC_0054.jpg

Venstre

DSC_0053.jpg

Høgre

5393ec23-9647-448a-a58e-5831c4993900.jpg

Begge

DSC_0057.jpg

Begge med lys

DSC_0059.jpg

Fått justert inn begge lyktene

DSC_0064.jpg

På vei test, nærlys

DSC_0063.jpg

På vei test, fjernlys

DSC_0066.jpg

Cutoff line

DSC_0067.jpg

 

DSC_0072.jpg

Tøft blåskjær akkurat i overgangen

DSC_0069.jpg

Parklys

 

Vart mykje bilder dette, men lettare enn å skrive :P

Satser på dette kan vere til inspirasjon ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow. er det lovlig på vei da ?. så jo nokka tøft ut. men att du hørr og stole på og kjøre med prosjektor lys. har aldri hørt folk har sottet i lys selv. av noe annet slag. kanskje man bor i feil landsdel :)..

 

Nå kommer jeg gledesdreperen som ThomasEK kaller meg:blunk: Dette er selvsagt ulovlig men folk får gjøre som dem selv vil bare huske på og ta konsekvensen når de blir stoppa. Har selv en stratus V6 som jeg har byttet til usa lykter bak,i frontlyktene er blinkpærene byttet ut med en kombinert park blinkpære. Har aldri hatt noen problem med dette på eu kontrollene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår