Gå til innhold

går kun på 3 sylindre

Ranger emnet


sao90

Anbefalte innlegg

Var vel litt for snar til å konkludere om at bilen var helt i orden. Skulle kjøre bilen skikkelig varm for å sjekke at alt fungerte, men den oppfører seg slik den gjorde før toppakningen ble byttet. Altså at den begynner å fjuske/rykke veldig når den blir varm. (helst på lavere turtall, og går ikke ved full gass)

Jeg tror det kan være lambda sonden, for jeg kjørte bilen til den begynte med fjuskinga og dro da ut kontakten til lambda sonden og kjørte en tur til. Da gikk bilen helt som den skulle selv om den var varm:) eneste at den brukte veldig mye bensin. Så da er det vel bara å bytte lambda?

 

Men fikk problem ista med at turtelleren sto å hoppet litt opp og ned, og når jeg slo på lysene så funker ikke turtelleren i det hele tatt. funker igjen når jeg slår lysene av:S

bilen blir også tappet fort for støm. virker som den ikke lader skikkelig.

Må legge til at når jeg vridde på tenningen første gang etter at toppen var satt på igjen så kom det litt røyk opp fra rattstammen og starteren ville ikke gå, da var det + på batteriet som ikke var skrudd igjen. Kan noe blitt svidd av inni der av den grunn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel litt for snar til å konkludere om at bilen var helt i orden. Skulle kjøre bilen skikkelig varm for å sjekke at alt fungerte, men den oppfører seg slik den gjorde før toppakningen ble byttet. Altså at den begynner å fjuske/rykke veldig når den blir varm. (helst på lavere turtall, og går ikke ved full gass)

Jeg tror det kan være lambda sonden, for jeg kjørte bilen til den begynte med fjuskinga og dro da ut kontakten til lambda sonden og kjørte en tur til. Da gikk bilen helt som den skulle selv om den var varm:) eneste at den brukte veldig mye bensin. Så da er det vel bara å bytte lambda?

Dette kan også komme av at du har ALT for tidlig tenning. Du skal vel ha ca 6-7 graders fortenning på varm motor, da med alt som trekker strøm skrudd av.

 

Men fikk problem ista med at turtelleren sto å hoppet litt opp og ned, og når jeg slo på lysene så funker ikke turtelleren i det hele tatt. funker igjen når jeg slår lysene av:S

bilen blir også tappet fort for støm. virker som den ikke lader skikkelig.

Må legge til at når jeg vridde på tenningen første gang etter at toppen var satt på igjen så kom det litt røyk opp fra rattstammen og starteren ville ikke gå, da var det + på batteriet som ikke var skrudd igjen. Kan noe blitt svidd av inni der av den grunn?

 

Kan du ha dårlig jording til instrumentpanelet ditt siden turtelleren har merkelig oppførsel. Pulsene til denne kommer rett fra tenningsmodulen, jord kommer fra instrumentpanelet (felles til flere komponenter).

 

Mål ladespeningen rett på batteripolene når motoren går. Ved 1500 omdr skal du ha minst 14V målt på polene.

 

Hvor røyken kom fra blir bare gjetting. Teningslåsen?

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel ta å skjekke tenningen da. Måler ved bruk av tennigslampe ned mot merke på svinghjulet vel? Men ville ikke bilen gått dårlig hele tiden da, og ikke KUN når den blir varm?

 

Er kanskje ikke noen sammenheng mellom det med røyken som kom, og instrumentene heller da. Synses bare det var så rart at det funker når lysbryteren er slått av, men ikke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår