Gå til innhold

hjelp med kjøp av opel vivaro?

Ranger emnet


Danielsm

Anbefalte innlegg

for tiden så kjører jeg en omega b2 2.2 bensiner manuell 2001 modell. men har funnet ut at den er for liten. så har sett på opel vivaro og ble litt forelsket i den. har sjekka med forsikring og den er jo noe billigere enn på omegaen jeg betaler. og så er det jo diesel som gjelder siden det er arbeidsbil jeg skal bruke den til. man får jo en vivaro rundt 2005 til en grei pris.

 

så det jeg lurer på er. mye feil med disse? noen kjente feil? hvordan er komforten? hva bruker de på mila? blanda kjøring osv...

 

Kom med innspill.

Chevrolet Malibu Classic Wagon 1979 V8 410 bhp 383 STROKER

VW caddy 1.9 TDI 2006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vivaro har renault motor. Opel vivaro, Renault trafic og Nissan primastar er akkurat den samme bilen bortsett fra merket i grillen :P Har hatt flere inne der jeg jobber. Luftmassemåleren pleier å ryke ganske tidlig på dem ellers så er det ingen kjente problemer. Har ingen anelse om forbruk men tror nok ikke det er så ille, du får de med 1,9 td og 2,5 td motor. Du bør skjekke om registerreima er skiftet når den skal skiftes. Det er mye jobb å skifte den på disse bilene siden du må løsne motorfestet på den ene siden og slippe ned motoren.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 4-5 stykker på jobben. Komforten er god, forbruket er ikke for høyt, og jeg har heller ikke inntrykk av at det er spesielt mye feil med disse. Et par ulemper har jeg fått med meg at det er:

 

Elendig på vinterføre, grunnet noe ukurant vektfordeling og fwd. Nå kjører vi rundt med full innredning og mye tungt utstyr, så bilene blir baktunge. Kjører du med lite last, er det sikkert litt bedre.

 

Bakluka (hvis du ikke har todelt) går ikke 90 grader opp, den stopper rundt 80 grader sikkert, slik at man må bøye seg for å komme rundt og under bakluka.(Når den er helt åpen skråner den nedover) Jeg syns dette er tungvint, men jeg er nesten 2 meter så det er kanskje derfor.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å herregud! da blir det helt uaktuelt for meg. siden jeg skal ha den som arbeidsbil og den blir baktung. og renault motor? nei glem det. aldri i livet om jeg kjøper en slik en da. huff. da må jeg finne en annen bil.

 

da er hvertfall omegaen jeg har bedre fordet om den har bakhjulstrekker. når vinteren kom syntes jeg det var en elendig vinterbil pga bakhjulstrekker og så var det piggfridekk. det endte med at jeg dulta i ræva på en bil så jeg bungla fangeren frontfangeren så den sprakk litt, og noen månder senere kjørte jeg litt av veien og ødela en tåkelykt og plastgrillen i frontfangeren. men enda kjørte jeg en stund med de piggfridekkene, men så for 14 dager siden ble jeg forbanna pga jeg ikke kom meg av flekken noen plasser. så jeg kjøpte meg skikkelige continetal piggdekk som var skikkelig oppskåret mønster så de var grove. fikk nye dekk på den så satt den jo fast på veien. kjørte hardt på glatta. ingen problemer nå :D så den var ikke så ille alikevell på vinteren. men dog første bakhjulstrekkeren jeg har eid til nå, man må bare lære seg kunsten å kjøre bakhjulstrekker siden man har vært vant til forhjulstrekk. men problemet er at jeg jobber som snekker og er ofte å henter materialer og slikt, og irriterer meg at jeg ikke bestandig får med meg alt jeg skal ha så jeg må kjøre to ganger, irriterende, så skulle hatt en større bil som jeg fikk med meg gipsplater i bilen, de er 120x240. men jeg vill heller ikke kjøpe hiace pga de er ikke billig å kjøre med. bruker jo godt over literen og det er jo diesel. men er jo elendig komfort og kjøreegenskaper på hiace. har tenkt på suburban som er nedklasset til B. noen som har forslag til andre biler?

Endret av Danielsm

Chevrolet Malibu Classic Wagon 1979 V8 410 bhp 383 STROKER

VW caddy 1.9 TDI 2006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår