esbandos Skrevet Januar 16, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2011 (endret) Hei.. Har et problem med min TDI.. Får bare 0.1-0.2bars trykk.. Har vært plaget med slangen fra IC til innsug, og har lappet hullet i den, og det har funka supert.. Har kjørt med lappa slange i over ett halvt års tid nå, med 1.3-1.5 i trykk uten problem, men nå i det siste får jeg ikke trykk.. Er jo så kjedelig å kjøre når man såvidt får fart.. Så mistenker lekkasje i trykkrør, men finner ikke feilen.. Og når jeg tenker meg om, så har jeg faktisk ikke hørt "turbolyden" etter denne hendelsen fant sted.. N75-ventilen som fucker med meg da, kanskje?? Er forresten en Audi A6 2.5tdi R5... Endret Februar 6, 2011 av esbandos Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 20, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2011 bump... Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 22, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2011 bump... Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 26, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2011 bump... Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Februar 6, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2011 bump... Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SierraTyphoon Skrevet Februar 7, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2011 mulig du kan spraye små mengder med startgass rundt omkring for å se om turtallet øker? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Februar 7, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2011 Glemte å nevne at jeg har prøvd det også.. Er ingen lekkasjer som jeg har klart å finne ihvertfall.. Har også sjekka at dieselpumpa er rett tima, og det er det.. :| Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
octavia02 Skrevet Februar 7, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2011 Har du sjekka om turboen har slark? Eller om bladene har fått en uvanlig "knekk" ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Februar 7, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2011 Turboen er som ny den.. Snurrer og går, og leverer luft i massevis.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SierraTyphoon Skrevet Februar 7, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2011 Hva med egr? Den kan jo ha hengt seg fast seg åpen? (Den kan du med fordel bare blokkere uansett) Ryker den mye forresten? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Februar 7, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2011 EGR-en er blokkert.. :) Mulig den kan ha åpna seg, eller noe? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SierraTyphoon Skrevet Februar 7, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2011 EGR-en er blokkert.. :) Mulig den kan ha åpna seg, eller noe? I så fall burde du vel merket det da du testet med startgass? Edit: du svarte forresten ikke på om den ryker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Februar 8, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2011 Ja, burde vel igrunn det.. Nei, den ryker veldig lite under pådrag.. Røyk MYE mer før, for å si det sånn.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SierraTyphoon Skrevet Februar 8, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2011 Hva med muftmengdemåleren da? Prøv å koble den ut, hvis det ikke er noen forskjell med den utkoblet, er det sikkert den. Ellers burde du ha lest ut feilkoder muligens Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Februar 8, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2011 Har lest ut feilkoder.. Og der var det ingenting.. Ikke en eneste feilkode.. :| Skal prøve med luftmengdemåleren ja.. Men den kan vel ikke gjøre slik at jeg ikke hører turboen suse engang lengre? :| Jeg hører bare turboen suse litt, for så å stoppe, å da har jeg ca 0.2 i trykk.. :\ Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.