Urban Skrevet Januar 16, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2011 Så jeg har problemer med kompen kun ved kald motor, altså? :) Når motorn blir varm blir stemplerne litt større. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 16, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2011 Blir stemplene så mye større 2sek etter motoren har fått start? For hvis jeg stopper motoren med engang den har startet opp, er den lettstartet som bare det etterpå.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toby91 Skrevet Januar 17, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2011 kan være dysene ellers så vil jeg sette en liten knapp på dieselpumpen, ihvertfall siden den starter lett etter at den har vært startet. eller kompression. Siter Mitt bilstereo prosjekt Biler: Opel Astra G 1999 Stv 1.2L 65 illsinte ponnier. Opel Corsa B 1994 5dørs 1.4L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 17, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2011 Hvis du tenker på at det er luft i systemet, er det ikke det som er årsaken. Det var noe av det første som har blitt sjekka ut, både av meg, og alle gangene bilen har vært på møller. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s1m3n Skrevet Januar 17, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2011 e du helt sikker på at du har strøm til de glødepluggan dine? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sawak Skrevet Januar 17, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2011 har du sjekka om d er luft i systemet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet Januar 17, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2011 har du sjekka om d er luft i systemet? Hvis du tenker på at det er luft i systemet, er det ikke det som er årsaken. Det var noe av det første som har blitt sjekka ut, både av meg, og alle gangene bilen har vært på møller. . Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 17, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2011 e du helt sikker på at du har strøm til de glødepluggan dine? Har strøm ja.. Har målt dette også opptil flere ganger. Og har nå koblet av en temp-giver, slik at glødepluggene gløder i 34sek før dem slukker.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s1m3n Skrevet Januar 17, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2011 mystisk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 17, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2011 Det kalte dem fenomenet på møller også.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.mekanikk Skrevet Januar 17, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2011 (endret) ingenting er mystisk alt kan forklares. motor komp.på bilen din liger mellom dårlig og kjempe dårlig.jeg hade en sak hvor bilen kunne startes opp med å trille den, men ikke med vannlig start.om bilen hade stått i 5-6 timer den var umulig å starte på vanlig måte.da jeg tok komp.test, 2 av 4 sylindre manglet komp......jeg påstår ikke at det er kun dette som er årsaken,men man må ta hensyn til flere ting...... Endret Januar 17, 2011 av Mr.mekanikk Siter Bare kjør-så lenge det går:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 17, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2011 Hvordan kan det plutselig bli dårlig komp i såfall da? Dette er noe som omtrent har skjedd over natten.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.mekanikk Skrevet Januar 17, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2011 (endret) ja alt er mulig desverre.derfor ta en komp. måling det koster ikke all verden og da vet du noe mere om selve årsaken til problemet.jeg kan skaffe deg info om selve motor data,ifra Autodata 3.16.den bruker jeg.så mann skal ikke være altfor mye sikker på den ene eller den andre-det må tas alt i betrakning intil mann finner det rette--- Endret Januar 17, 2011 av Mr.mekanikk Siter Bare kjør-så lenge det går:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s1m3n Skrevet Januar 17, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2011 har selv vert bortig at bilen må slepes igang.. årsaken var at det var sykt mye koks på ventila.. når vi da drog biln i gang, klarte den på et vis å banke koksen bort :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2011 Finn ut om dieselen kommer inn i sylinderen med en gang du vrir på nøkkelen etter en natt. Jeg tror nemlig det er returventilen i dieselpumpa di som er ødelagt, slik at all diesel renner tilbake i tanken etter en natt. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.