Gjest Jostein Skrevet Februar 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2004 Motoren lager lyder og nøkker.Om den står på tomgang så nøkker det i hele bilen,og motoren lager en slags Poff poff,lyd å det smeller litt ut eksosen?Om jeg kjører på lavt turtall ca 2.000 og drar full gass rykker det i hele bilen til jeg er kommet opp i 4-5.000 rpm.Fatter ikke hva det kan være?Problemer med en sylinder?Noe så enkelt som en dårlig tennplugg? Er vanskelig å forklare åssen det er men har nå prøvd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet Februar 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2004 Virker som en eller flere sylindre ikke får antent blanding skikkelig. Virker tenningsanlegget som det skal ? Får alle sylindrene bensin ? Letteste å sjekke først er nok tenningsanlegget... Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan Skrevet Februar 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2004 Ble slik til meg når jeg hadde fukt i fordelings boksen. Tørka ut av den å allt ble som før =) Ikke sikkert det er problemet til deg, men enkel løsning hvis det er det :) Siter Subaru Impreza WRX 2005 http://www.cicada.no SELGES!: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19381945&WT.ac=my_adverts Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SunnyGTi2.0 Skrevet Februar 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2004 samme symptomene hos meg da jeg hadde vann oppi ved den ene tennpluggen.. sjekk om pluggene er fuktige.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan Skrevet Februar 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2004 Sinnsykt følsomt for fukt og skitt i dette området værtfall.. Siter Subaru Impreza WRX 2005 http://www.cicada.no SELGES!: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19381945&WT.ac=my_adverts Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Jostein Skrevet Februar 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2004 Originally posted by Stephan Ble slik til meg når jeg hadde fukt i fordelings boksen. Tørka ut av den å allt ble som før =) Ikke sikkert det er problemet til deg, men enkel løsning hvis det er det :) Det var en pluggledning som ikke satt skikkelig på fordeleren,men ble ikke noe bedre da jeg festet den...Det skal også sies at jeg ikke merker noe gale på høyt turtall fra ca 4500-og opp til 8000 Er mye det samme som når man har vann i kd/kn filter etc,om noen vet åssen det er. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan Skrevet Februar 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2004 Sjekka inne i fordelere da? Skal ikke så mye som en liten prikk med fuktighet der før bilen fusker som bare det. Siter Subaru Impreza WRX 2005 http://www.cicada.no SELGES!: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19381945&WT.ac=my_adverts Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Jostein Skrevet Februar 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2004 Nå er jeg fortvilet....Har hatt den på verksted 2 ganger nå men finner ikke ut hva det er:rolleyes: Har skiftet fordelerlokk,rotor og tennplugger nå.Har prøvd med nye pluggledninger men ble ikke bedre.Men imorra får jeg nye ledninger og Coil,visst ikke det er Coilen som fucker seg blir jeg faen så pissed!Tror egentlig ikke det er den.Men hva annet kan det være da? Smeller ut av innsuget også til tider:rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan Skrevet Februar 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2004 Damn... da vet ikke jeg nei... beklager Siter Subaru Impreza WRX 2005 http://www.cicada.no SELGES!: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19381945&WT.ac=my_adverts Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet Februar 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2004 Sjekket at tenningen skjer på rett tidspunkt ? Slanger som lekker ? Muligens tenningen blir regulert av en vakuumslange på bilen din. Kan være greit å gå over gummidetaljer som pleier bli morken med tiden.. Og...forgassere kan bli ganske sleten med tiden..lurt å sjekke at alt på den fungerer, med en god rens. Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Apsis Skrevet Februar 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2004 Originally posted by Hondaen Og...forgassere kan bli ganske sleten med tiden..lurt å sjekke at alt på den fungerer, med en god rens. Mr2 mk1 går vel med 4A-GE motoren etter hva jeg husker, og den motoren har innsprut. Med den motoren skal man jo aldri under 4500 uansett, for da har den jo null drag ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Jostein Skrevet Februar 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2004 Originally posted by Apsis Mr2 mk1 går vel med 4A-GE motoren etter hva jeg husker, og den motoren har innsprut. Med den motoren skal man jo aldri under 4500 uansett, for da har den jo null drag ;) Korrekt det ja...Og bunndraget,ja det er et kapittel for seg selv:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Februar 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2004 Hvis det er tilbakeslag ut innsuget, er det ikke mulig det er feil timing på registret? Men det hadde de kanskje funnet ut av på verkstedet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GTTURBO Skrevet Februar 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2004 Sjekk følere, ta foreksempel å sjekk varme føleren, og kaldstart bryter Siter Mercedes 190 2.5 16v Står til lagring Tidligere biler. Renault 5 GTE BMW 320 Ford Escort 1.3 coswort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
solid Skrevet Februar 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2004 Det smalt ut av innsuget på manta`n min når tenningsrekkefølgen sto feil, sikker på at det ikke er noe så simpelt som det da? Siter - Sierra sedan -92 (rs styling) x Opel Manta GSi -85 x Sierra sedan -87 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.