aasen90 Skrevet Desember 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2010 Halloen! Jeg skal i militæret og skal da lagre bilen min i ett år på en låve. 1. Bør bilen lagres med full tank bensin? 2. Bør bilen bli satt på klosser under lagringen eller bør den stå på hjula? 3. Bør jeg legge over presening? Er det eventuelt noe annet som jeg bør gjøre før lagring? God jul og godt nyttår! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Desember 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2010 fyll full tank, bytt olje, ny kjøleveske, sett den på bukker så hjula er over bakken. vask og poler den før du setter den bort og bre over den med noe. sørg også for at alt av seter, tepper ol. er helt tørt ellers vil det bli mugg i det. bremsene bør du også sette inn med noe fett el. men husk for all del å vask det av før du kjører! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Desember 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2010 Ha gjerne ett vindu halvveis åpent slik at den får lufta seg. Lite digg hvis dørkmatta er litt våt og det begynner å gro mose i interiøret. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Desember 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2010 Kjøp gjerne en eller flere av disse: http://www.biltema.no/no/Bat/Kjemikalier/Batpleie/Fuktsluker/ Sett de inn i bilen, og tøm de med jevne mellomrom. I tillegg til alt som er nevnt selvfølgelig. Og ikke dekk til bilen med en billig europrispresenning som ikke puster, da risikerer du skader på lakken og lignende. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
destroyy Skrevet Desember 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2010 Musefeller da? utrolih kjipt hvis de gnager hull Siter e28 "m535" x:Husqvarna smr510 vrak :/ x:28 m535 banebil x:e28 518i og 520i. samt e30 318i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hoccy Skrevet Desember 29, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2010 Musefeller da? utrolih kjipt hvis de gnager hull Enig. Og hvis de først har kommet inni bilen så er det drit over hele interiøret.. Kan vel kanskje være en ide å ha et slags trekk over setene? Siter - 1989 Mitsubishi Galant 2.0 GLSi 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MoFoCo Skrevet Desember 29, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2010 Fett på bremsene?? Bremseklosser + fett = ødelagt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet Desember 30, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2010 Fett på bremsene?? Bremseklosser + fett = ødelagt. Fettet fjernes med bremserens før kjøring. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MoFoCo Skrevet Desember 30, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2010 Skjønner tanken bak, men skulle det i det hele tatt være behov for å smøre inn bremsene med fett tror jeg det ville vært lurt å ta av bremseklossene først ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Desember 30, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2010 Tja, den lille rusta som kommer på skivene går bort ved første bremsing uansett, så jeg ser ikke poenget med fett på bremseskivene. Er du uheldig å ikke får bort alt fettet etterpå så får du i allefall dårlig bremseeffekt. I tillegg hvis bilen står tørt på tørt gulv så er det ingen problem Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg