Gå til innhold

Forsikring E30 320i, 18 år

Ranger emnet


orjan_eie

Anbefalte innlegg

Hei

 

Nettopp kjøpt meg ett 320i E30 prosjekt. Får lappen 18 februar om jeg består oppkjøring. Allerede begynt å tenke på forsikring, den skal være fosikret på meg ikke på foreldre eller lignende, jeg skal bygge opp bonus selv, selvom det ikke er rette bilen å gjøre det med.

 

Hva kan jeg forvente meg av priser? Hvor bør jeg ha forsikringen? Har ingen andre forsikringer. Kan nevnes at jeg kun skal ha ansvarsforsikring.

 

Noen som har erfaring, tips og råd?

 

Vet jeg spørr tidlig, men liker å være i forkant og ikke plutselig gå på en smell med å velge feil og betale i dyre dommer når jeg kunne fått det billigere!

 

Mvh

 

Ørjan

Endret av orjan_eie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk på gjensidige sine nettsider. greie kalkulatorer på de fleste forsikrings nettsidene. min erfaring er at gjensidige har best for ungdommer, men ikke glem å si at du skal ha sammle forsikring. blir faktisk billigere med 3. da får du 18% rabatt

Bmw 528i e39 - nåværende

Bmw 520i e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Er du 18 og skal forsikre for første gang med kun ansvar så er ikke forsikringen så dyr uansett. Ansvar på en E30 kan jeg tippe ligger på +- 6000. Problemet oppstår hvis du må ta lån på førstebilen for da krever banken du låner penger av full kasko. Da lukter du fort på 20 000++ i årsbonus. Men som sakt sålenge du kun skal ha ansvar så blir ikke forsikringen så dyr uansett.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

"Er du 18 og skal forsikre for første gang med kun ansvar så er ikke forsikringen så dyr uansett. Ansvar på en E30 kan jeg tippe ligger på +- 6000. Problemet oppstår hvis du må ta lån på førstebilen for da krever banken du låner penger av full kasko. Da lukter du fort på 20 000++ i årsbonus. Men som sakt sålenge du kun skal ha ansvar så blir ikke forsikringen så dyr uansett."

 

Dette var spennende lesing, dette er ikke noe glansobjekt av en

E30 så er ikke noe lån på den. Men plottet inn biltype osv og 20% bonus på noen nettkalkulatorer, da havnet jeg fort på 15-16.000 med ansvar.

 

Har dette noe med at nettkalkulatorer ikke er brukende eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm dama tegnet forsikring selv for nå 2,5 år siden. Har alltid kjørt på sin far sin forsikring og så senere på min før vi fant ut at hun skulle begyne å spare opp sin egen. Hun begynte automatisk på 50%. Vi hverken spurte eller maste om å få det. Hun bare startet der helt automatisk. Vi sjekket da både Gjensidige, If og Protector og alle hadde start % på 50.

Jeg selv også startet på 50% men det er jo 13 år siden.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ring rundt til alle selskapa og hør hva dem skal ha, når du har gjort det tar u den laveste prisen å ringer rundt til alle selskapa igjen og spørr om dem kan gi en lavere, gjør det om og om og om igjen. Fikk prisen på golfen min fra 28.000 til 11.000 (ansvar) og E36'en min ned fra 33.000 til 14.000 (del kasko) på den måten :)

97' Bmw 318i touring

90' Mercedes 260E --SELGES--

87' Vw Golf 1 Cab --SELGES--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår