Gå til innhold

Hvordan bytte registerreim på Audi A3

Ranger emnet


Rookiemekker

Anbefalte innlegg

Jeg har en 2000 Audi A3 1.8 som jeg forsøker å bytte registerreim på. Jeg er utstyrt med Haynes repair manual og pågangsmot, men nå har hele prosjektet gått i stå.

 

Er det noen som har erfaring med registerreimbytte på A3 og kan komme med gode tips?

 

I Haynes boka står det blant annet at jeg må ta av motorfestet over hjulbuen på høyre side(gummi/aluminium).Dette har jeg gjort, men det ser i tillegg ut til jeg må av med aluminiumsfestet som går inn i blokka på motoren. Denne sitter godt, og jeg vet ikke jeg bare må bruke makt eller om det er noen triks for å få det av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Jeg har en 2000 Audi A3 1.8 som jeg forsøker å bytte registerreim på. Jeg er utstyrt med Haynes repair manual og pågangsmot, men nå har hele prosjektet gått i stå.

 

Er det noen som har erfaring med registerreimbytte på A3 og kan komme med gode tips?

 

I Haynes boka står det blant annet at jeg må ta av motorfestet over hjulbuen på høyre side(gummi/aluminium).Dette har jeg gjort, men det ser i tillegg ut til jeg må av med aluminiumsfestet som går inn i blokka på motoren. Denne sitter godt, og jeg vet ikke jeg bare må bruke makt eller om det er noen triks for å få det av.

 

Jeg skiftet på min S3, så er vell likt. du må ut med hele festet, jekk motor litt opp og ned, blanding av lirking og litt makt så kommer det ut, er vell ett lite helvette første gangen du gjør det, men stå på, du får det ut til slutt :)

burde fjerne ekspansjonstank til kjølevæska også, og løsne servotanken og flytte på den så du får full oversikt over hele registeret når du er kommet så langt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Takk for svar,

 

jeg fikk omsider byttet registerreima, men det var desverre for sent.Bilen hadde i utgangspunktet stoppet fordi reima hadde hoppet noen hakk. Dette var grunnen til at jeg forsøkte å bytte reim. Nå er det ingen kompresjon på noen av noen av sylinderne, så da har nok stemplene slått oppi ventilene.

 

Nå skal jeg ta av toppen for å se hvor stor skaden egentlig er, kan fort bli totaloverhaling av motoren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår