Gå til innhold

Kjøp av bruktbil, hvor hastesak er det å bytte registerreim på denne?


^Th0mas^

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe en Renalt Megane som kun har kjørt 70000 km. Den fikk byttet registerreim i 2004, men skal byttes hver fjerde år. Det tyder på at bilen såvidt har rullet etter at reima sist var byttet.

 

Jeg ønsker å kjøpe med bilen i 1-2 måneder mens jeg sparer opp penger til at denne kan byttes. Min far (som er litt overforsiktig) mener at bilen bør stå til dette er fikset.

 

Selv tror jeg ikke det er akutt. Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kan ryke idet du starter bilen, den kan ryke om 5 år...

Om du kan se hvordan tilstanden på reima er, vil det hjelpe deg betraktelig. Hvis den som du sier, ikke har blitt kjørt spesielt med bør du se etter morkenhet i reima. Er den relativt fin, kan du sannsynligvis kjøre de 1-2 mnd uten at det går galt.

I`m not driving too fast, I`m flying too low...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Reima går ofte litt lenger på biler som ikke går så mye, er det en bil som er gått veldig lite ville jeg skiftet momentant.

 

Dog finnes det ingen garanti for dette, og din far er nok ikke overforsiktig i dette tilfellet.

 

Gummi aldres, den sprekker, blir morken og svak

Reima utsetter også for mekanisk slitasje, bøy og rett, bøy og rett, bøy og rett, i høy hastighet, samt at den drar litt tungt

 

Derfor har man både tids og kilometer intervall.

 

Det eneste man kan se på reima er om den er morken, ser man det så kunne reima ha røket for lenge siden.

 

Du sier ingenting om hvilken motor du har, men ryker reima kommer det fort på over 20 laken.

 

Akkurat renault er ofte enfordel å skifte reima på merkeverksted, det er litt knot pga fysisk for lite plass, de krever som oftest spesialverktøy for låsing av veiv og kammer og en som har gjort det flere ganger er kjappere.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår