L3rr1 Skrevet Desember 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2010 Henta en Opel Combo 2003 mod i Oslo i helga. Er en 1,6 bensin som har gått 160000km Kjørte Oslo - Trondheim i Temperaturer fra -25 Til -5 grader. Bilen lå på rundt 40-50 grader max under kjøring. men når vi stoppet, å bilen gikk på tomgang ble den 90 grader. Stappet ei pappplate bak grillen, å da fikk ble den ca 75 grader under kjøring. Varmeapparatet ble jo selvfølgelig ikke varmt under turen, så var en småkald tur xD Har kjøpt ny Termostat i dag, som skal byttes, så ble jeg anbefalt å kjøre en rens på kjøleveske anlegget. Så spørsmålet: Noen som har andre tips? har ikke prøvd noe enda, men en dytt rette vegen hadde vært fint før jeg begynner=) Siter Photoshop album: http://s282.photobucket.com/albums/kk262/L3rr1/Photoshop/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Desember 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2010 Er nok antagligt termostaten som ikkje fungerer som den skal Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotrondsen Skrevet Desember 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2010 Jepp, det er nok termostaten. Om den ikke lukker ordentlig, så vil det være konstant flow gjennom den. Og i denne fine vintervarmen vi har for tiden, er det ikke rart den får masse kjøling.. ;) Siter I`m not driving too fast, I`m flying too low... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
L3rr1 Skrevet Desember 10, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2010 Fikk å ei varsellampe om at noe er galt med eksosen.. Kan det ha en sammenheng? Siter Photoshop album: http://s282.photobucket.com/albums/kk262/L3rr1/Photoshop/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotrondsen Skrevet Desember 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2010 Fikk å ei varsellampe om at noe er galt med eksosen.. Kan det ha en sammenheng? Ikke som jeg kan komme på i første omgang nei. Men varsellampe på eksosen? Er ikke bare motorlampa da? Fått bytta termostaten forresten? Siter I`m not driving too fast, I`m flying too low... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jeanette883 Skrevet Mars 22, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2013 Hei Ble combo`n bedre ved termostat bytte ? Har samme problemet sjønner du ! Hilsen Kim Henta en Opel Combo 2003 mod i Oslo i helga.Er en 1,6 bensin som har gått 160000km Kjørte Oslo - Trondheim i Temperaturer fra -25 Til -5 grader. Bilen lå på rundt 40-50 grader max under kjøring. men når vi stoppet, å bilen gikk på tomgang ble den 90 grader. Stappet ei pappplate bak grillen, å da fikk ble den ca 75 grader under kjøring. Varmeapparatet ble jo selvfølgelig ikke varmt under turen, så var en småkald tur xD Har kjøpt ny Termostat i dag, som skal byttes, så ble jeg anbefalt å kjøre en rens på kjøleveske anlegget. Så spørsmålet: Noen som har andre tips? har ikke prøvd noe enda, men en dytt rette vegen hadde vært fint før jeg begynner=) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harald56 Skrevet Juni 20, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2013 Ikke hørt noe mer ang termostatbytting? Hvis det er Z16SE motoren så er det litt jobb. Må av med registeret for å komme til. Derfor anbefaler jeg å bytte termostat ved hvert registerbytte (også vannpumpe). Koster bare et par hundrelapper og sparer masse jobb senere ;) Siter Opel Combo B 1,8 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg