Gå til innhold

Tikkelyd ved hanskerom. Klimaanlegg spjeld som har løsnet?

Ranger emnet


elwood84

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med at det tikker fra bak hanskerommet? Er rimelig sikker på at det er et spjeld på klimaanlegget som "flapper".

 

Har funnet litt info, men lurer på om noen har fikset det og kan fortelle hvor mye eventuelle deler koster eller hvordan man fikser det. Bilder??

 

Dette har jeg funnet: Hvordan fjerne hanskerom

 

Hvordan fjerne hanskerom med bilder ca litt under midten av siden

 

Remove and replace recirc air flap motor

VW Tiguan 110tdi excl.R-Line

Audi TT 2.0 TFSI 2007-solgt

Golf V 2.0 FSI 2004 - solgt

Golf IV 1,6Highline 1999-Solgt

Citroen zx 1,4i Harmonie - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal definivtivt ikke være slik. Har lest en del om dette. Men er ikke alltid like lett å finne tilbake til sidene jeg har lest. Men vet jeg har lest om en som også fikk høre det fra merkeverkstedet. Resirkulerings spjeldmotoren skal gå og bevege spjeldet til åpen eller lukket stilling, men det som skjer (les: det man tror skjer) er at spjeldmotoren ikke stopper. Den bare går og går og går. Dermed står spjeldet og slår og slår.

 

Har sendt mail til møller om dette så håper på svar derfra. På min bil er det iallefall slik at om jeg lar klimaanlegget gå i resirkulasjonsmodus så forsvinner lyden. Men av og til erstattes den da av en skrike lyd à la løs viftereim.

VW Tiguan 110tdi excl.R-Line

Audi TT 2.0 TFSI 2007-solgt

Golf V 2.0 FSI 2004 - solgt

Golf IV 1,6Highline 1999-Solgt

Citroen zx 1,4i Harmonie - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal definivtivt ikke være slik. Har lest en del om dette. Men er ikke alltid like lett å finne tilbake til sidene jeg har lest. Men vet jeg har lest om en som også fikk høre det fra merkeverkstedet. Resirkulerings spjeldmotoren skal gå og bevege spjeldet til åpen eller lukket stilling, men det som skjer (les: det man tror skjer) er at spjeldmotoren ikke stopper. Den bare går og går og går. Dermed står spjeldet og slår og slår.

 

Har sendt mail til møller om dette så håper på svar derfra. På min bil er det iallefall slik at om jeg lar klimaanlegget gå i resirkulasjonsmodus så forsvinner lyden. Men av og til erstattes den da av en skrike lyd à la løs viftereim.

 

Da er det nok en annen lyd enn den jeg opplever, heldigvis. Min var der premotorskifte, og post motorskifte

..Drive Slow, Sit Low..

..min verden :-) ..

[o] Billaus

[x] Audi A4 8K + Polo 85mod

[x] Golf mkV GT | Golf mkIV Stv | Golf mkIII

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sn0mann: Er du sikker på det kommer fra bak hanskerommet? Det kan være du har den "berømte" fuel line rattle. Ska se om jeg finner link til DIY tråden.

 

edit: Se her. Golf MK5 fuel line rattle fix

Endret av elwood84

VW Tiguan 110tdi excl.R-Line

Audi TT 2.0 TFSI 2007-solgt

Golf V 2.0 FSI 2004 - solgt

Golf IV 1,6Highline 1999-Solgt

Citroen zx 1,4i Harmonie - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer nok bak fra hanskerommet, ja. Kan godt tenkes det er dette 'rattle' opplegget, men det skjer også når bilen står på tomgang / ellers. Så det er litt merkelig. Men skal ta å jekke opp og montere noen 'puter' en av de kommende dagene for å se om det hjelper på! hadde vært morro å fått vekk den irriterende lyden! :-)

..Drive Slow, Sit Low..

..min verden :-) ..

[o] Billaus

[x] Audi A4 8K + Polo 85mod

[x] Golf mkV GT | Golf mkIV Stv | Golf mkIII

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du får prøve. Mener jeg leste et sted at fuel line rattle kan høres ut som det kommer fra hanskerommet. Det kan til og med høres ut som det kommer fra hanskerommet når det egentlig kommer fra fuel line'en under bilen ved baksetene.

 

 

Her er litt om andre ulyder: http://www.golfmkv.com/forums/showthread.php?t=8432

 

obs! : det øverste punktet, den skruen strammet jeg på min fordi den var løst. Lagde ingen lyd FØR stramming, men en fæl skrikelyd ETTER at den var strammet. Nesten lik lyd som kommer fra løs viftereim. Men etterhvert har det gitt seg ser det ut som.

Endret av elwood84

VW Tiguan 110tdi excl.R-Line

Audi TT 2.0 TFSI 2007-solgt

Golf V 2.0 FSI 2004 - solgt

Golf IV 1,6Highline 1999-Solgt

Citroen zx 1,4i Harmonie - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Er det noen som har hatt dette problemet og fått det fikset?? Min bil tikker, takker og flapper mer enn noen gang. Hadde vært greit å fått det fikset. Mulig jeg må kapitulere og sette bilen inn til møller.

 

 

edit: eventuelt noen som har vag com i Bergen som har lyst å resette spjeldmotorene??? Det kan visst hjelpe.

Endret av elwood84

VW Tiguan 110tdi excl.R-Line

Audi TT 2.0 TFSI 2007-solgt

Golf V 2.0 FSI 2004 - solgt

Golf IV 1,6Highline 1999-Solgt

Citroen zx 1,4i Harmonie - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har bytta masse stillmotorer ja.. Er som du sier at de står å slår, aldri stopper.

Grunninnstilling av motorene hjelper skjeldent lenge.

Få lest av feilminne på klimaanlegget og bytt den/de motorene det kommer opp feil på.

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår