Gå til innhold

Webasto –*VW Caddy

Ranger emnet


mrcs6

Anbefalte innlegg

Hei og hå.

 

Da jeg fylte spylervæske i dag oppdaget jeg et webastomerke rett ved panserlåsen på ene firmabilen, en VW Caddy '06mod. Se bilde her: http://grab.by/7KtB

 

Det jeg finner merkelig er at det ikke finnes noe timer inne i bilen, bilen bruker 10 minutter på motorvei på å bli varm, og jeg finner heller ingen webastovarmer i motorrommet (hvor pleier de å være plassert?).

 

Er rett og slett ute etter å få greie på om det i det hele tatt er noen dieselvarmer i denne bilen, hvordan den fungerer og om en timer blir en dyr ekstrainvestering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå.

 

Da jeg fylte spylervæske i dag oppdaget jeg et webastomerke rett ved panserlåsen på ene firmabilen, en VW Caddy '06mod. Se bilde her: http://grab.by/7KtB

 

Det jeg finner merkelig er at det ikke finnes noe timer inne i bilen, bilen bruker 10 minutter på motorvei på å bli varm, og jeg finner heller ingen webastovarmer i motorrommet (hvor pleier de å være plassert?).

 

Er rett og slett ute etter å få greie på om det i det hele tatt er noen dieselvarmer i denne bilen, hvordan den fungerer og om en timer blir en dyr ekstrainvestering.

 

Alle Caddy TDi som blir solgt nye i Norge har denne tilleggsvarmeren. Timer og fjernbetjening er ekstrautstyr, og de bilene som ikke har dette har heller ingen ekstra knapper inni. Hvis bilen din blir varm på 10min, fungerer varmeren. Hadde den ikke fungert, ville det tatt en evighet før det ble varmt, hvis det i det hele tatt blir varmt da. Kjørte en Touran 1,9TDi som leiebil en gang, eneste måten å få den varm på vinteren, var å ligge på 4000 omdreininger i et kvarter cirka. Med andre ord hverken praktisk eller bra for noe som helst.

 

Ekstravarmeren din starter automatisk når det er kaldt nok, og såfremt du har nok diesel på tanken. Lyser lampa for tom tank, funker ikke varmeren heller. Varmeren kobler selv inn og ut etter behov, og du skal kunne høre den på utsida av bilen hvis du stopper før bilen har blitt varm. Summelyd, kanskje litt røyklukt også...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår