Gå til innhold

Bytte turbo Passat 1.9 TDI

Ranger emnet


jjoorrnn

Anbefalte innlegg

Hei folkens.

 

Jeg har en Passat 99 mod 1.9 TDI som jeg tror turboen er gåen på. Ofte når jeg "gir på" så er det akkurat som at turboen bare "detter ut", og så er det nesten ingen kraft igjen. Hvis jeg da stopper og starter bilen igjen, går den som normalt til nesten gang jeg gir på. Noen som sier at turboen kan lade ujevnt og at den da får/gir for mye trykk og går i nødmodus. Noen som har kjennskap til dette?

 

Og så spm nr 2: Hvis jeg nå må bytte turboen, noen som vet om turboen fra en motor med motorkode AHU passer til min motor AFN? Har funnet en brukt på et bilopphuggeri og vil nok gå for denne hvis den passer, da jeg får den for 1/10 av prisen for en ny...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar.

 

Har sjekka div internettsider og klart å finne det mye billigere enn de forskjellige verkstedene, men fortsatt ikke i nærheten så billig som en brukt en på høggern (naturligvis).

 

Har hatt bilen inne på diagnose hos Møller i Tromsø og fikk der kontatert at turboen lader ujevnt, og at ihvertfall den og luftmassemåleren må byttes. Har byttet kun luftmassemåleren, uten særlig forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AFN-motoren har en Garrett GT1749V, og AHU har Garrett GT1544S. Om desse går om hverandre vet ikke jeg.

 

Opelvectra: Nå har du AHU-motore, dvs 90hk, men her er det snakk om AFN på 110hk, og har sine sykdommer, som er litt forskjellige i forhold til AHU

- 1997 VW Golf 1,9 TDi Variant

- 1994 VW Passat 1,9TD Kat. Variant - Prosjekt

- 1976 Mazda 818 (restaurering/gatebil-prosjek)

...og snart en G2 og en Jetta mk2 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår