Gå til innhold

2000 Audi A6 2,5 tdi gir problemer

Ranger emnet


carlos1

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har fått et meget godt tilbud,på en 2000 Audi A6 2,5 tdi.Men den har et par problemer.

 

1. Girkasse girer normalt ved normal kjøring,ved kick down går turtallet veeeeeeldi sakte opp helt til røde streken,før den girer.

Eier mener det er gåen luftmasse måler,hva tror dere?

Girkasse er overhalt.

 

2. Sikkringen til vinduer/takluke/kupelys ryker, gnag på en ledning eller annet? Hva tror dere?

 

:driving

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FULL STOPP!!!! Audi er fine biler, men akkurat den typen bil du har foran deg er det verste Audi har produsert mellom 1970 og 2010.

 

Det er ikke uvanlig med regning på 40 000 kr for å fikse motoren og tilsvarende for å fikse girkassen. Litt slark i forhjulsopphenget må du regne med å reparere før EU-kontrollen. I tillegg skal registerreima skiftes med jevne mellomrom. Får du alt på samme gang har du vunnet jackpot og må ut med et sekssifret beløp.

Klikk Liker ute til høyre hvis du liker dette innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FULL STOPP!!!! Audi er fine biler, men akkurat den typen bil du har foran deg er det verste Audi har produsert mellom 1970 og 2010.

 

Det er ikke uvanlig med regning på 40 000 kr for å fikse motoren og tilsvarende for å fikse girkassen. Litt slark i forhjulsopphenget må du regne med å reparere før EU-kontrollen. I tillegg skal registerreima skiftes med jevne mellomrom. Får du alt på samme gang har du vunnet jackpot og må ut med et sekssifret beløp.

 

Enig der. Dette er pengesluk til tusen, automat og 2,5tdi fra den tida er oppskriften på dyrt bilhold.

 

Edit:

Et google søk på A6 2,5 TDi tiptronic vil gi deg mange skremmende treff, du kan jo begynne med å lese her:

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=99869

 

Edit 2:

Det er selvfølgelig ikke alle som har hatt trøbbel med kammene. De som har hatt dobbelt så tette servicer som v.a.g anbefaler(altså ikke longlife), har klart å få kammene til å holde ei lita stund. Men så er det girkassa da, disse havarerer også jevnlig pga dårlige servicerutiner. Nå er riktignok girkassa på den bilen du ser på overhalt, men jeg ville ikke tatt det for god fisk. Hvorfor ta sjansen?

Endret av JChE

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar :win

 

Jo jeg vet det er problemer med dem,men denne bilen tilhører min nabo,så det som er nevnt her er skiftet+ disel pumpe,ca 1,5 år siden.

Han har korte olje intervaller på bilen.

selv er jeg hjemme bare halve året,og klarer meg med 8000km pr år,tenkte att det kunne være en grei bil til det.

Men nå ville han skifte luftmassemåleren,så får vi se om problemet forsvinner.

 

Håper på mer respons :-)

Endret av carlos1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikkje akkyrat ukjent med motor og girproblemer på disse bilene.

Blir fort dyrt viss ting ryker!

Vil du ha A6 so velg ein bil som ikkje har 2,5 liters dieselmotor og som har manuell giring.

 

Men det er dine penger, so det er du som bestemmer. (men eg hadde iallefall ikkje kjøpt bilen)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

på jobb har vi mye hodebry med 2.5 tdi, få sjekket feilkoder som ligger inne på minne. kan hende du får en kjæmpe overaskelse! kammer er slitedeler på denne type bil, samt toppdeksel pakninger. kan nevne mye mer, men men.

For all del lag en huskeregel på å ta ut nøkler ifra bilen, da disse ofte har feil me sentrallås.

 

lykke til! :driving

Nord-Norge er som resten av Norge, bare mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Har fått et meget godt tilbud,på en 2000 Audi A6 2,5 tdi.Men den har et par problemer.

 

1. Girkasse girer normalt ved normal kjøring,ved kick down går turtallet veeeeeeldi sakte opp helt til røde streken,før den girer.

Eier mener det er gåen luftmasse måler,hva tror dere?

Girkasse er overhalt.

 

2. Sikkringen til vinduer/takluke/kupelys ryker, gnag på en ledning eller annet? Hva tror dere?

 

:driving

 

Er du sikker på at kassa er overhalt? Visst svaret er ja, så må nok kassa chippes. Ikke for mer prestanda men for å fungere skikkelig. (Regner med at det har blitt byttet olje på kassa siden den er overhalt)

 

Bilen har ganske mange kjente feil, da de dyreste er kammer (ca 40k), girkasse (tiptonic, rundt 40k for ny) og dieselpumpe (ca 30k)

 

Det er en rå motor (og quattro) når ting fungerer, men som nevnt tidligere ikke bilen å gå for visst du ikke har fått et sinnssykt tilbud, eller kan skru selv. (Du sover bedre på natten visst du ikke har en slik bil i garasjen) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår