carlos1 Skrevet November 26, 2010 Rapporter Share Skrevet November 26, 2010 Hei. Har fått et meget godt tilbud,på en 2000 Audi A6 2,5 tdi.Men den har et par problemer. 1. Girkasse girer normalt ved normal kjøring,ved kick down går turtallet veeeeeeldi sakte opp helt til røde streken,før den girer. Eier mener det er gåen luftmasse måler,hva tror dere? Girkasse er overhalt. 2. Sikkringen til vinduer/takluke/kupelys ryker, gnag på en ledning eller annet? Hva tror dere? :driving Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flatpedal Skrevet November 26, 2010 Rapporter Share Skrevet November 26, 2010 FULL STOPP!!!! Audi er fine biler, men akkurat den typen bil du har foran deg er det verste Audi har produsert mellom 1970 og 2010. Det er ikke uvanlig med regning på 40 000 kr for å fikse motoren og tilsvarende for å fikse girkassen. Litt slark i forhjulsopphenget må du regne med å reparere før EU-kontrollen. I tillegg skal registerreima skiftes med jevne mellomrom. Får du alt på samme gang har du vunnet jackpot og må ut med et sekssifret beløp. Siter Klikk Liker ute til høyre hvis du liker dette innlegget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet November 26, 2010 Rapporter Share Skrevet November 26, 2010 (endret) FULL STOPP!!!! Audi er fine biler, men akkurat den typen bil du har foran deg er det verste Audi har produsert mellom 1970 og 2010. Det er ikke uvanlig med regning på 40 000 kr for å fikse motoren og tilsvarende for å fikse girkassen. Litt slark i forhjulsopphenget må du regne med å reparere før EU-kontrollen. I tillegg skal registerreima skiftes med jevne mellomrom. Får du alt på samme gang har du vunnet jackpot og må ut med et sekssifret beløp. Enig der. Dette er pengesluk til tusen, automat og 2,5tdi fra den tida er oppskriften på dyrt bilhold. Edit: Et google søk på A6 2,5 TDi tiptronic vil gi deg mange skremmende treff, du kan jo begynne med å lese her: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=99869 Edit 2: Det er selvfølgelig ikke alle som har hatt trøbbel med kammene. De som har hatt dobbelt så tette servicer som v.a.g anbefaler(altså ikke longlife), har klart å få kammene til å holde ei lita stund. Men så er det girkassa da, disse havarerer også jevnlig pga dårlige servicerutiner. Nå er riktignok girkassa på den bilen du ser på overhalt, men jeg ville ikke tatt det for god fisk. Hvorfor ta sjansen? Endret November 26, 2010 av JChE Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carlos1 Skrevet November 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2010 (endret) Takker for svar :win Jo jeg vet det er problemer med dem,men denne bilen tilhører min nabo,så det som er nevnt her er skiftet+ disel pumpe,ca 1,5 år siden. Han har korte olje intervaller på bilen. selv er jeg hjemme bare halve året,og klarer meg med 8000km pr år,tenkte att det kunne være en grei bil til det. Men nå ville han skifte luftmassemåleren,så får vi se om problemet forsvinner. Håper på mer respons :-) Endret November 27, 2010 av carlos1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svolp Skrevet November 27, 2010 Rapporter Share Skrevet November 27, 2010 Dette er en bruktbil fra helvete, omtalt i flere medier som tidenes VERSTE Audi bil.. STYR UNNA.. Du kjøper deg fattimann loff og en hel hau med grå hår.. Kenneth Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carlos1 Skrevet Desember 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2010 Ingen flere innspill? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Desember 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2010 Er ikkje akkyrat ukjent med motor og girproblemer på disse bilene. Blir fort dyrt viss ting ryker! Vil du ha A6 so velg ein bil som ikkje har 2,5 liters dieselmotor og som har manuell giring. Men det er dine penger, so det er du som bestemmer. (men eg hadde iallefall ikkje kjøpt bilen) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svolp Skrevet Desember 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2010 Ikke finn på og kjøp 2.5 literen.. du kommer til og angre som en hund der du står med regningen fra verkstedet. Det er ikke et spørsmål om ting ryker på denne bilen, spørsmålet er NÅR det ryker. Styr unna. Kenneth Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raymondblack Skrevet Desember 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2010 Svigerfar har en maken med manuel, det er 3dje motoren han kjører med nå....Han hater den! HEHE Hva mener du med godt tilbud, jeg hadde ikke gitt mye.. Siter OPEL ER BRA! --------------- 2005 Honda Accord 1999 Yamaha Thunderace 1000 1996 Seat Toledo 1.9 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carlos1 Skrevet Desember 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2010 Luftmasse måles skiftet,bilen girer helt fint og alt er bra :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anton Skrevet Desember 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2010 på jobb har vi mye hodebry med 2.5 tdi, få sjekket feilkoder som ligger inne på minne. kan hende du får en kjæmpe overaskelse! kammer er slitedeler på denne type bil, samt toppdeksel pakninger. kan nevne mye mer, men men. For all del lag en huskeregel på å ta ut nøkler ifra bilen, da disse ofte har feil me sentrallås. lykke til! :driving Siter Nord-Norge er som resten av Norge, bare mer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cirys1 Skrevet Desember 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2010 Hei. Har fått et meget godt tilbud,på en 2000 Audi A6 2,5 tdi.Men den har et par problemer. 1. Girkasse girer normalt ved normal kjøring,ved kick down går turtallet veeeeeeldi sakte opp helt til røde streken,før den girer. Eier mener det er gåen luftmasse måler,hva tror dere? Girkasse er overhalt. 2. Sikkringen til vinduer/takluke/kupelys ryker, gnag på en ledning eller annet? Hva tror dere? :driving Er du sikker på at kassa er overhalt? Visst svaret er ja, så må nok kassa chippes. Ikke for mer prestanda men for å fungere skikkelig. (Regner med at det har blitt byttet olje på kassa siden den er overhalt) Bilen har ganske mange kjente feil, da de dyreste er kammer (ca 40k), girkasse (tiptonic, rundt 40k for ny) og dieselpumpe (ca 30k) Det er en rå motor (og quattro) når ting fungerer, men som nevnt tidligere ikke bilen å gå for visst du ikke har fått et sinnssykt tilbud, eller kan skru selv. (Du sover bedre på natten visst du ikke har en slik bil i garasjen) :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.