Gå til innhold

Oljetrykk Opel Omega

Ranger emnet


Morrak

Anbefalte innlegg

Dette får du kansje vite dersom du ringer dit lokale opel verksted ;)

 

Normalt med 3 bars oljetrykk på tomgang kan man jo si, så noe under sette er jo ikke spesielt bra.

 

Det kan godt være oljetrykkføleren din som er tett, du kan jo prøve å bytte denne og de om problemet enda er der, en oljetrykkføler koster ikke rare greiene og det bytter du enkelt selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir ingen garanti på arbeidet men du kan jo tappe av en liter eller to og erstatte med diesel før du kjører den en nokså kort periode. Mener det er beskrevet på nett av folk som gjør dette for en innvendig motorrens. Kaaaanskje du vil kunne få tilbake noe trykk?

 

http://www.offroad.no/forum/Innvendig-motorrens-av-di-t20577.html

http://www.vwaudi-club.no/forum/showpost.php?p=2087067&postcount=7 <= småslarkete turbo i #5 der. Anbefales som flere sier ikke på dieselmotor.

http://baatplassen.no/i/index.php/topic/29100-diesel-som-innvendig-motorrens/ <= En Detroit Diesel kan visstnok gå kontinuering med <5% diesel i smøreolja før bytte er påkrevd. En annen sa 5-10% toleranse på noe annen dieselmotor.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir ingen garanti på arbeidet men du kan jo tappe av en liter eller to og erstatte med diesel før du kjører den en nokså kort periode. Mener det er beskrevet på nett av folk som gjør dette for en innvendig motorrens. Kaaaanskje du vil kunne få tilbake noe trykk?

 

Gjøres som oftes for å løsne fastrusta stempelringer, (motorer som har satt seg)

 

Oljetrykksmåleren sitter som oftes rett etter filteret og her tetter det seg skjeldent. Værre med kanalene i topp ol. Men slikt synes ofte ikke på oljetrykksmåleren.

 

 

Mangel på oljetrykk skyldes som oftes av to ting.

Dårlig olje og/eller en dårlig oljepumpe.

Kan også være en tilbakeslagsventil i pumpa. Usikker på utførelsen av denne, men oftes er det mulig å shimse fjøra som regulere tomgangstrykket. Kan gi noe høyere trykk på tomgang. Fungerer ikke dette kjøpt deg haynes boka og overhal pumpa slik det står der.

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker fett å ha diesel på motorolja... vi har selv gjort dette på et par motorer.

 

Men vi har brukt å tappe ned all olje. fylle på 2-3 liter diesel. starte motoren å la den stå på tomgang i 1 minutt els. så stoppe og tappe av og fylle på ny olje. Da blir alt som nytt.

 

Grunnen til at dette går er pga lagrene og ringene utsettes for lite belastning på tomgang. og trenger ikke så mye smørring. Og siden Diesel smørrer godt så er dette ingen problem. Men som skrevet over. stiller aldri noen garanti på noen av mine svar. Men kan jo være et forsøk dersom det har vært slørva med oljeskiftene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår