Gå til innhold

Hva skal til for at en bil med pant i skal få en godkjent forsikring?

Ranger emnet


Fretex

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg en bil, som blir ganske dyrt å ha på meg selv.

 

det jeg lurer på er hva som skal til for at en bil med pant i skal få en godkjent forsikring for banken sin del og for forsikringselvskapet. Tenker på å sette den på pappa.

 

 

Dette er det jeg har hørt: pappa må være medlåntaker, bilen må være registrer på han som hovedeier, meg som medeier.

 

Er det noe mer som skal stemme eller går dette ?

 

 

Siden har hørt at noe har sakt at selve lånet har ingen ting å si, om han her medlåntaker eller ikke, men vist du tenker deg litt om, hva om jeg hadde død og bilen var registrer på pappa som eier så kunne di jo ikke tatt bilen og fått tilbakepengene sine.

 

 

håper noen kan gi meg et godt svar :)

 

Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var 18 år fikk jeg min første bil, bilen kostet 60.000kr og var såklart alt for dyr og sette i mitt navn.

 

Det som vi gjorde var at meg og far min gikk i banken, fikk lån på 60.000kr der pappa stod som lånetager og jeg medlåner der fakturaadressen gikk til meg. I tilegg til det ble bilen registrert i pappa sitt navn og forsikringen gikk også i pappa sitt navn.

 

Dette var 6 år siden så jeg tenker at det ikke er så anderledes nå. Søk lån med din far som hovedlånetager og du som medlåntager, registrer bilen på far din så vil da han/du få en godkjent forsikring.

 

Kjøpte nettopp ny bil og der var kriteriene for utbetaling av lån at bilen var registrert i MITT navn. Regner med at det blir det samme med faren din og deg.

 

mvh Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår