Mauritz Skrevet November 10, 2010 Rapporter Share Skrevet November 10, 2010 Hei. Har problem med at bilen sperrer på 4000 rpm... Har lest av feilkode å funnet ut at det er kamsensor.. Denne byttet jeg idag men probleme er der fremdeles. I tilegg starter ikke bilen normalt. Når jeg vrir om tenningen virker det som at startmotoren ikke klar å dra rundt motorn. Det går liksom i røkk å napp.. Høres helt forferdligt ut... Noen som kan hjelpe meg her ? :> Motor er 99 mod 72 000 km Bilen er en 95 mod. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet November 10, 2010 Rapporter Share Skrevet November 10, 2010 Har du lest ut feilkodene på nytt? Kan hende de må slettes med diagnoseapparat. Hakker liksom bilen i gang når du starter den? Min er også sånn når det er kaldt. Du mener at når starteren går så rister det i hele bilen. Regner med at den begynner å bli sliten. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mauritz Skrevet November 10, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2010 Har ikke lest ut feilkode på nytt nei. Men i og med at den fortsatt sperrer på 4000-4500 er det vell noe anne som trøbler ? :S Ja, rister ganske mye høres ut som en katt med krafitg forkjørelse. Kan ta alt fra 30 sec til 2 min å få start.. Er det muligt å skifte startmotor uten å ta ut hele motoren ? :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet November 11, 2010 Rapporter Share Skrevet November 11, 2010 Ja, det er ikkeno problem på disse, starteren sitter på høyre side av girkassa, siden det er bakhjulstrekk så er det ingen akslinger i veien. Har bare sett hvor den satt men det ser ikke så vanskelig ut. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeo Skrevet November 28, 2010 Rapporter Share Skrevet November 28, 2010 Er det v6? Da må du i såfall av med motorfeste og motorfeste braketten. Løsne alle boltene, jekk opp motoren på høyre side så du får ut motorfeste, og motorfeste braketten. Deretter er det bare å løsne starteren og dra denne ut. På 4cyl motorene er det bare å skru løs og dra ut. Burde være gjort på 2-3 timer på v6 hvis du ikke har gjort det før, og 1 times tid maks på 4'ern Siter 1996 Omega B 3,2 Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
darkfire Skrevet November 28, 2010 Rapporter Share Skrevet November 28, 2010 Byttet motor i min 95 mod, med motor fra en 97 mod, å da ble den helt likens.. Byttet kam og veiv sensor og litt diverse andre ting, men ga opp nå.. Verksted next å lese feilkode -.- Siter Opel Omega B 2.0 CD 1997 - Kondemnert av kompis :@ - ribbet Opel Omega B 2.0 GL 1996 Opel Omega B 2.0 GL 1995 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andyii Skrevet Desember 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2010 Jeg hadde samme problem. På min var det Veiv-giveren som var defekt. Bytta den og bilen sperra som normalt Siter ( ) Opel Commodore c 2.8 82mod. (x) Opel omega B 2.5 v6 24v 95mod. (x) Opel Omega A 2liter 93mod. ( ) Reliant Scimitar GTE 3L v6 74mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg