Gå til innhold

Titter på Merce E-klasse (W211) Tips?


alex_89_p

Anbefalte innlegg

Hallo!

 

Jeg driver for tiden tå titter litt på E-klasse W211 karosseriet. Dette virker jo som ålreite biler som bare går og går, men er det noe spesielt man burde se etter? Faren til en kompis av meg har en -02 modell C-klasse, og den var nettopp inne for full lakkering pga. rust. Er det samme problem med E-klassen?

 

Hvordan er 200K iforhold til 220CDI? Generelle feil?

 

Setter stor pris på svar!

 

 

- Alex

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rust finner du på E-klassen også, men jeg har inntrykk av at den er bedre enn C-klasse. Sjekk særlig dører og hjulbuer bak.

 

Jeg har hatt min 211 200 Kompressor siden mars og er egentlig greit fornøyd med bilen. Dog gikk lyset i speedometeret mitt i sommer og da måtte hele instrumentet byttes. Dette var DYRT!

 

Jeg var litt skeptisk til den lille bensinmotoren i en så stor bil, men det fungerer helt fint til normal kjøring. Er du på jakt etter en sprek bil bør du nok finne noe annet først som sist.

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

w211 er gode biler, har et par kompiser som har dem, de er fornøyd i hvertfall. Virker som om det er gode biler på folket på mercedes-forumene i Norge også.

 

Facelift kom i 2005, så vet du det.. da fikk de nano-lakk, en type lakk som er bra mot rust og som reparerer seg selv litt i sola hvis det er riper..

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2005 modell er ikke aktuelt, da det blir litt for dyrt..

 

Har tittet på en 2003 200K. Dette er vel en av de første med W211 karosseriet? Så er vel noen barndsomfeil regner jeg med?

 

Ja, de koster nok etter 2005.

 

Njo, det skal jeg ikke uttale meg om annet at jeg har hørt at EN person er fornøyd med sin 2003, skal jeg høre på merceforumet for deg om styrker/svakheter ved dem?

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt min 211 200 Kompressor siden mars og er egentlig greit fornøyd med bilen. Dog gikk lyset i speedometeret mitt i sommer og da måtte hele instrumentet byttes.

 

Jøss, det du kjører nå.. :) Savner Jettaene dine jeg ;)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

W211 er jo desidert en av de tre fineste mercene som er laga noensinne, men er maaange av dem, hehe.

 

Billige deler er det til dem også, sålenge du kjøper brukt. 10 lapper for komplett motor, du kan prøve å finne noe billigere som er såpass nytt

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tittet litt på både 200K og 220CDI.. 200K ligger litt under 220CDI i pris, og de 200K'ene jeg har tittet på har hat mer utstyr også. Men ingenting er værre enn for liten motor. Stefattern hadde 220CDI før, og den var virkelig god å kjøre.

 

Da burde man kanskje gå for 220'en da. Men hvordan er rustgarantien på E-klassen? Hørt noe om 30 år, men usikker? :S

 

Hvordan er det generelt å skru på Merce, kronglete løsninger? Har Passat så kan vel ikke bli så mye verre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, det du kjører nå.. :) Savner Jettaene dine jeg ;)

 

Det er det gitt. Savner Jettaene mine jeg også. Skal nok ha en Jettaener igjen senere, men det er litt dumt med to biler når man bor i Oslo uten garasje :(

 

Da burde man kanskje gå for 220'en da. Men hvordan er rustgarantien på E-klassen? Hørt noe om 30 år, men usikker? :S

 

Hvordan er det generelt å skru på Merce, kronglete løsninger? Har Passat så kan vel ikke bli så mye verre :P

 

Denne rustgarantien på 30 år er ikke mye verdt. Lakkgarantien er 2 år, men Mercedes tar mye på goodwill. Min 04 modell hadde rust i en dør og i begge hjulbuer bak allerede etter 90 000 km. Dette ble tatt, men jeg måtte betale 30% egenandel da en service var utført et sted som ikke var merkeverksted. Pass på at servicene er fulgt opp skikkelig og finn en bil som er solgt ny i Norge.

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har nå min nr.2 W211

Og er fornøyd!

Første w211 (220) hadde jeg problemer med luftdemperen!

Den seig nedpå og greide ikke holde trykket oppe når det blei kaldt!

(20-25 minus)

 

Ellers skal det ikke verre mye rust på dissa bilene 03 og oppover..

Er jo noe som heter rustgaranti ;) men hørt at det har kommet noen nye regler og greier.. Tror det var noe med at alle servicene må ha blitt tatt, og 8år er max. Er usikker der da.

 

Og en C-klasse kan ikke sammenlignes med en E-Klasse i denna årsmodellen.

Nissan 200sx s14.

Audi s4 450hk - Audi a4 250hk

Mercedes 220 w211

Mercedes GW - Land Rover 3,9 v8 skogsbiler:)

Nå 320Cdi w211 e-clas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår