Terjeth Skrevet Juni 9, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2013 Sånt som skjer, bil er til for å brukes og delene er ikke så veldig kostbare. ;) Siter 1997 VW Golf Joker 1.6 1983 VW Golf 1.5 C x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI x 1987 VW Golf CL 1.6 x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf II Skrevet Juni 9, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2013 jepp, det er sant :) bil er til og brukes :P men neste er om jeg ødela splincen på akslingen når jeg holdt på :S eller om den berget, så jeg trenger bare og bytte knuten :) Siter VW Golf II 1,8 1989 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf II Skrevet Juni 10, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2013 slik ble knuten :S Siter VW Golf II 1,8 1989 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeth Skrevet Juni 10, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2013 Konge! xD Siter 1997 VW Golf Joker 1.6 1983 VW Golf 1.5 C x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI x 1987 VW Golf CL 1.6 x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf II Skrevet Juni 11, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2013 Da var det en bitteliten uppdate again :D jeg har jo selvklart ikke fått i en ny drivknute pga pengboken :S men jeg hadde noen høytalere ligende, så fikk gjort litt i alle fall :D så nå har jeg lagt opp kabler fra bagasjeromet for og ha forsterker der, så nå ligger det klart i dashbordet pluss jeg la opp til dørene som har blitt tilkoblet en relativt gammel forsterker som jeg digger lyden av :D så fikk jeg noen høyttalere fra en kompis pga jeg hjelpet han, som jeg koblet opp, altså biltemas komponent sett :) og det spiller helt ok :) så til noen bilder :) er ikke ferdig men blir man i det hele tatt da?? xD midt under opperasjonen :P hvordan jeg monterte diskanten i dørene :) samme på begge sider :P oversikts bilde på hvordan det ble :) høyttaler typen jeg bruker atm, men skal byttes ut til et kjent merke etter hvert :P bilde sier alt :) så blir det vel flere oppdateringer når jeg har fått tak i drivaksel eller drivknute :D MvH Golf II/Fikseaunet Siter VW Golf II 1,8 1989 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf II Skrevet Juni 13, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2013 akkurat idag så startet bilen og gå meg på nervene :S jeg glemte og ta bilder av den nye knuten og monteringen, men men, fikk i alle fall motnert den, og monterte resten jeg hadde vært laus med, og skulle test kjøre en tur, kom 550 meter og var rimlig fornøyd, så svingte jeg inn på en av kjørning der, clutchet ut og la bilen trille 2 meter, så satte jeg i reverse på bilen, og slepte clutchen sakte som vanlig, men skjedde det noe?? nope så var det og ut og se hva som var feil, men var ikke på den siden jeg hadde holdt på med, men andre siden og på den siden hadde selve akslingen hoppet ut av spilncen på knuten, dvs at knuten er hel, men kan noen her på forumet fortelle meg hvorfor dette skjer?? har skjedd meg ca 5 ganger siden jeg fikk skilt på bilen, og starter på og bli lei av og demontere alt hver gang.. og kjøpe nye manskjetter hver 2'd mnd Golf II/Fikseaunet Siter VW Golf II 1,8 1989 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet Juni 13, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2013 Akslingen hopper ut av spline'n..? Skal den ikke boltes fast med en diger mutter i midget av bremseskiva da? :) (med mindre jeg misforsto) Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf II Skrevet Juni 13, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2013 Det er jo en splinen med muttera der, så er det en som holder akslingen i knuten med en låse ring. Siter VW Golf II 1,8 1989 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RsTurbo94 Skrevet Juni 13, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2013 Brukte du oppat låseringen? kan hende den ikke holdt knuta skikkelig på plass da vettu:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf II Skrevet Juni 13, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2013 jeg har byttet mansjett en gang, og da byttet jeg den ringen, og da holdt det til nå, men det virker som at akslingen er rett og slett for fort :S Siter VW Golf II 1,8 1989 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Samekula Skrevet Juni 13, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2013 kjempe pen den golfen din :D hvordan fikset du dioder inne med turteller og speedometer? hvor koblet du til alt? kanskje jeg og gjør det samme viss det ikke er så innviklet, så jo fancy ut ;) Siter VW Jetta mk2 ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf II Skrevet Juni 14, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2013 jeg har brukt 6 dioder fra biltema, som jeg har koblet på parklys :P så til det røde i klokken så har jeg brukt 1 rød parklys pære, som jeg har limt fast :P har desverre ingen bilder av hvordan jeg gjorde dette med diodene, men jeg har borret 6 hull i det hvite på toppen av speedometeret, så har jeg tatt det ut og slit bort ganske mye plastik for og få spredning over hele speedometeret :P skal se om jeg får tatt bilder når jeg skal montere en motstand for og dimme ned lysene litt :) Siter VW Golf II 1,8 1989 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf II Skrevet Juli 13, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2013 Lenge siden sist nå skjer jeg :S men jeg har i alle fall gjort noe igjen nå :D Jeg har anskaffet noen deler ifra en Golf MK3, og dette er dynamo feste, og alle reimhjul som var på den motoren :P så det gjorde til at jeg har 2 dynamoer akkurat nå, som gjør til at jeg har en 90 A pluss en 70A dynamo, som gjør til at jeg har 160A og bruke :D men er litt hode bry med det ene reimhjulet men det relativt bra til meg da :) da jeg tok og anskaffet et ifra en mercedes med samme type :) og det var samme størrelse på det også :) så har jeg også tatt og prøvd det noen har skrevet på diverse plasser, og det er og lodde inn en diode på jordingen på begge dynamoene så til noen bilder av det jeg har holdt på med i de siste dagene :) slik ble det med 2 dynamoer, før jeg fikk sveiset om reimhjulet :) så til når jeg har fått sveiset det dit, har ikke bilde uten reimen men men så til en stygg men en sveis som holder til sitt formål :) så til børstene :) slik har jeg gjort med de :) og slik ble ladingen med 2 dynamoer med full belastning med det orginale i bilen :) MvH Golf II/Fikseaunet Siter VW Golf II 1,8 1989 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet Juli 13, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2013 Hoho, den der va ny du! Men kan se for meg at det fungerer ganske godt! :thumb Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf II Skrevet Juli 13, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2013 er litt mer en middels interessert i lyd og lyd kvalitet, og for og få skikkelig lyd, så må man ha MYE strøm :) så var jeg med og hjelpet en kompis av meg, og det viste seg at jeg kunne bruke dynamo festene fra en 3'er golf som sitter på vannpumpen til og montere en extra dynamo :D så blir litt mer strøm av det :) så tok jeg somsakt og loddet om litt og fikk mere volt utav de i samme slengen, men var dritt jobb og få centrert det reimhjulet og tigget det fast for og si det sånn, tror jeg holdt på iover 4timer bare og få det centrert skikkelig, men det fikk jeg som ca bra :) tror det er bare 0,1mm kast i det :) er det i alle fall som jeg får til og måle med skyvelær :) Siter VW Golf II 1,8 1989 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.