RsTurbo94 Skrevet Oktober 20, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2011 Er ikke et lite hull ved torpedoveggen da? Passaten til bror min tok inn vann også, foran det ene baksetet, men ikke foran. Da var det et lite hull ved torpedoveggen som slapp inn. Du kan jo sjekke det :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet Februar 3, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2012 najs :) Ser at du også ahr monojetronic-modellen, samme motortype som min.. Hvordan kan det ha seg at motorrommet ditt er en god del ryddigere enn mitt? I min bil flyter det med ledninger og slanger.. :confused: Hvilken årsmodell er det? BTW; er det recaro seter? :) Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf II Skrevet Februar 3, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2012 vet ikke hvorfor det er ryddigere. det er en 1989modell og det er ikke recaro seter, men color consept seter fra en volkswagen polo xD Siter VW Golf II 1,8 1989 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf II Skrevet Februar 4, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2012 Da var det oppdaterings tid :D sent i går kveld gikk jeg ut for og bytte bærekule høyre fram på bilen, så jeg startet på med det, og hadde løsnet alt jeg trengte og løsne, så var det bare og løfte opp fjærbeinet på bilen. så løftet jeg opp dette, så løsnet bærekulen, men det var en ting til som løsnet som ikke var planlagt og det var at selve akslingen løsnet fra ytre drivknute, så ble også manskjetten ødelakt i samme slengen... så til noen bilder da :) så hadde bilen kommet inn i garagen igjæn :D så hadde man fått løs kulen da :) så var det til det som ikke skulle løsne når jeg holdt på :S så ny vs. gammel del driv knuten. ble så jeg tok den helt ut når det skjedde med akslingen, for og se om den hadde berget :) å det ser ut som den har gjort det så til manskjetten som ble ødelakt :S må nesten beklage for dårlige bilder, de er tatt med mobil, og dette er pga. at jeg ikke hadde noe annet, bedre en ingenting :D Siter VW Golf II 1,8 1989 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 4, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2012 Kjøp ny mansjett og nytt fett, rengjør knuten skikkelig og sett den inn med nytt fett :) Bilder her - http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/audi-diskusjoner/276846-guide-skifte-drivknute-drivknutemansjett-div-vag.html Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf II Skrevet Februar 4, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2012 Kjøp ny mansjett og nytt fett, rengjør knuten skikkelig og sett den inn med nytt fett :) Bilder her - http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/audi-diskusjoner/276846-guide-skifte-drivknute-drivknutemansjett-div-vag.html tror jeg skal på et hugeri og kjøpe meg en ny aksel, for det var ulyd i drivakselen(ytre drivledd) altså det kneppet når jeg svingte. Siter VW Golf II 1,8 1989 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf II Skrevet Februar 4, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2012 eller, var feil bil jeg tenkte på xD var opelen vi har som hadde det xD så skal ut og se om jeg rengjør hele knuten :) Siter VW Golf II 1,8 1989 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf II Skrevet Februar 4, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2012 da hadde man vært ute en tur igjen xD da hadde man rengjort drivknuten :) så da trenger man bare og kjøpe inn ett nytt låseklips og masse med drivknute fett xD så er bilen kanskje kjørbar igjen :) noen bilder da :) Siter VW Golf II 1,8 1989 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf II Skrevet Februar 15, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2012 glemte av og ta bilder og oppdatere denne tråden når jeg holdt på og monterte ihop drivknuten og bæreklulen sist gang, men får komme uten bilder, og drivknuten tror jeg ble grei så til en ny liten uppdate. jeg har jo litt anlegg i bilen, og dette må jo festes på en eller annen måte, og den måten jeg skal gjøre dette på er at jeg skal ta 2 vinkler på hver side, så ta 2 vinkler forran kassen, alså imot seteryggen, så skruve i en tre/finnerplate som er formet som bagasjerommet i bilen, disse vinklene er 6cm brei og 10cm ellers og selvklart 90% men de som blir sittende forran år en litt annen vinkel, så et bilde av de 6 rustfrie vinklene som ble laget i dag, og 2 avstivere som skal bli brukt til sideskjørtene, i bunnen av de :) så skal vel vi se om vi får knekt opp en ny kanal om en dag eller 2, men får se hvor travelt min far har det på jobben først :) Golf II Siter VW Golf II 1,8 1989 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf II Skrevet April 21, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2012 Da var det på tide med en lite oppdatering, lenge siden sist men. har no holdt på litt med bilen i det siste, blant annet festet subb kassen bak i bilen, så har jeg fått skaffet meg en lydpotte med dobbel endestuss fra en 16v bil som er montert etter litt om og men, så har jeg fått tak i 90fangere med tåkelys forran, så mangler jeg bare noe plasting for og få festet den bak :) da blir det noen bilder :D min gammle bakpotte, dette er grunden til jeg byttet xD den nye bakpotten, har ikke no bilde av den før jeg monterte men så til framfangeren jeg skaffet meg :) ellers så må jeg fikse den bakfangeren som fulgte med, så det kommer til og ta litt tid, så har jeg fått byttet hjullager bak, samt bremseband bak. og når jeg får penger, så blir det at jeg skal fikse den ene kanalen som er opprustet, så bytte ut bremse rørene bak, pluss bremse slanger :D men et lite spørsmål, hvor kan man kjøpe bremserør og slanger billig??? Golf II/Fikseaunet Siter VW Golf II 1,8 1989 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet April 22, 2012 Rapporter Share Skrevet April 22, 2012 Dette blir braa! :) Hvor fikk du tak i den emblemfrie grillen? Fin bil du har, akkurat likens som min ;) Du sa at du hadde/skulle sette på coilovers på bilen i et tidligere innlegg, ble det noe av? Isåfall må du justere den ned :D Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RsTurbo94 Skrevet April 22, 2012 Rapporter Share Skrevet April 22, 2012 Se der ja :) Gjorde seg med 90fanger foran ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf II Skrevet April 22, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2012 (endret) Dette blir braa! :)Hvor fikk du tak i den emblemfrie grillen? Fin bil du har, akkurat likens som min ;) Du sa at du hadde/skulle sette på coilovers på bilen i et tidligere innlegg, ble det noe av? Isåfall må du justere den ned :D den emblemfrie grillen fikk jeg av en kompis. jo takk for det, du har en fin bil selv:) jeg har montert senkesett på den, og fikk ikke godkjent det på 9cm klaring fra travers og ned til bakken, og dette var for at jeg ikke kunne kjøre over bremsetesteren på BT, bilen ble hengende :S, så var han streng angående at bærearmene var for bratte, så var det litt for mjukt., så det tar neddi hjulbuene når jeg svinger(krenger) så skal skaffe meg ett nytt som er MYE stivere en det jeg har :D og jeg kommer ikke ut av garagen nå pga. den er litt lav xD "edit" denne grillen har jeg http://bsbildeler.no/?pno=108266 Endret April 22, 2012 av Golf II Siter VW Golf II 1,8 1989 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf II Skrevet April 22, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2012 Se der ja :) Gjorde seg med 90fanger foran ;) synes det jeg også, må bare fikse bakfangeren, så blir det vel montering av den også :D Siter VW Golf II 1,8 1989 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf II Skrevet April 22, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2012 Er det noen som vet hvor man kan kjøpe de svarte ringene som holder inn sidene på fangerene på bilen???? for jeg trenger 4 stykk Siter VW Golf II 1,8 1989 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg