Gå til innhold

Vil ikke holde på turbotrykket...!

Ranger emnet


Lisaceline

Anbefalte innlegg

Jeg har en seat ibiza cupra R -01 model.

Den er orginal og ingen chip(som jeg vet). Men har problemer med å holde på trykket. Trykket kommer, men gir seg med en gang.

 

Den ladet 0.5 da jeg kjøpte bilen, men så stod den stille i 3 mnd på grunn av oppretting og lakkering. Etter det merket jeg at den ble lat og satte inn en turbotrykksmåler, og fant ut at den ladet 0.4 bar. wastegaten er "strøypa", men trodde ikke det skulle være noe problem. Vi har prøvd å stilt turbotrykket på max, men da mistet den trykket enda mer,da lå den på nesten 0.3. Noen som har noen forslag? Please, help me! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur enten du har lekkasje et eller annet sted ellers så er Turboen din gåen.

 

Tips til lekkasjesøking; Ta en boks startgass og spray langs røra fra turboen og inn til innsuget. Hvis turtallet plutselig øker har du funnet lekkasjen :D

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan prøve og vaske luft filteret ditt eventuelt ta det av og prøve :) har vert borti noen tilfeller av VAG som lader mindre og mindre, og de har de hjelpt på vakse\bytte luft filteret :) men ingen garanttier for at det er problemet di da, men forsøket verdt :)

-Audi A6 2.5tdi familie vogn

-Merc w201 300TDT

XAudi A4 1,8TQ 96mod (bruks bil)

XMerc 190 3,0L TD 91mod ("prosjekt" bil)

Xyamaha Fzr 600 gammel mod..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luftfiltret er ganske nytt, men det er stort da.. så skal bytte det uansett. Det er tukkla med absoulutt alt i motor rommet! Vi prøvde å rydde litt i kabler og slanger som ikke gikk til noe her en dag, men det er bare rot. vurderer å sette inn bilen til en i Trondheim, å se om han kan finne feilen. :)

 

Hva i H...... er en n75 ventil?!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke knota noe med N75 selv, men leser stadig at de som plundrer med turbotrykk bes om å sjekke denne. Er en magnetventil som styrer turbotrykket e.l. Hvis denne er defekt bør det vises om man leser av feilkoder.

 

Er en tråd om n75'en her

 

http://www.bilforumet.no/a4-s4-and-rs4-1995-2001/176338-bytte-n75-ventil.html

Octavia MK2

Golf MK4

RX7 FC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Jeg må gjøre det.. wastegate klokka er (bombe) tukla med og ødlagte gjenger gjør at en ikke får stilt på den. staget sitter dønn fast, så må bytte den (og). Håper den er i orden til vårs. hadde tenkt å selge. Vært en del utgifter allerede på bilen. Vil helst selge en bil som går som den skal og det ikke er noen feil med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår