Gå til innhold

Ford Probe GT 92. Støtdempere hjelp!

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Takk! Skal sjekke det ut :-) Men, åssen er det med frakt og mons? Blir vel fort dyrt å bestille ting? : \

 

Men hei, fortell mer om coilovers? :-) Hvorfor skal jeg heller slenge det på? Synes de demperne som var på var råe jeg, likte også muligheten for å stille på dem :-)

 

Hmm, nei jeg bare lurte, fordi jeg har en delebil hvor demperne er intakt, som har gått meget kort :-)

 

Jan-Erik Bjorvatn

Endret av FordProbeGT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer til og kjøpe ting fra USA men så sterk krone overfor USD er det ingen problem, tvert i mot... Over halvparten av prisen.

 

Frakt blir inkl. da du handler derfra.

moms kommer i tillegg, spørs hvordan på hvilket selskap som tar frakten.

 

TNT FEDEX ect pleier og etter fakturere... og da er det snakk om 200 300kr spørs hva du kjøper såklart.

 

Har du noen bekjente i statene shipper du til dem også ber du bare de sende det til deg med litt triksing så slipper du raskt 25%mva. iforhold til 7% i visse stater i USA.

 

Coilovers må du nesten bare google på. sjekk ut informasjons siden jeg lagde her på forumet for Probe, står mye nyttig der.

 

 

Tror til og med Mekonomen kan levere de justerbare demperne, men prisen er vel litt stivere da enn i USA. Enkelt hvis man tenker på garanti eller at du får feil vare. Finner du det ikke da du leter med REG# ditt, kan du søke manuelt på Ford Probe eller Mazda 626 (motorkode F2, den uten turbo) med turbo er det (motorkode F2T). Husk bare og dobbel sjekk at dem er justerbare. siden de også blir levert med vanlig til under modellene av GT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bad en kompiss av meg undersøke litt på mekonomen, prisen var visst veldig voldsom... Altfor dyrt...

 

Hmm, okei, hvis frakt er så lite er det jo greit, har desverre ingen venner i statene, hehe :-) Men takker for gode tips! :-)

 

Men tror jeg fant noe på den siden din, "Strut assembly" hette det. Men det står at det går til Mazda 626 og Probe lx og gl, men de bilene hadde jo ikke de demperne? Stod det samme på alle tror jeg...? :S

 

Digger denne bilen, så vil gjerne gjøre litt med an, iallefall fikse slike ting som trengs :-) Bra info du hadde om Probes forresten :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig:)

 

Kan du ikke bare drite i justeringen og kjøpe Tokico eller coilovers. Sportsdempere...

 

Det gjorde hvertfall jeg. Se prosjekt tråden min i signaturen under. på første siden står det noe om demperne og link. Ikke noe tøys her, kun sport modus;) Fordelen med Tokicoene er at dem er progressive, dvs, kjører du hardt, blir det hardt. Cruiser du på motorveien holder dem seg "bløte" til en hvis grad, er fortsatt sports dempere.

 

Det er riktig GL og LX blir kun levert med vanlige dempere. Det er kun GT som har hjernen/motorne som styrer dette. Sjekket rockauto nå ser ut som dem har noen få igjen

 

GABRIEL Part # G67600

F Premium Gas Strut EXC ELECTRONIC ADJ SUSP [Wholesaler Closeout -- 30 Day Warranty

 

Mitt tips er å drit i alt som har med warrenty fra statene, da slipper du billig unna:) For og sammenligne norge/usa 1300NOK - 214NOK pr stk. Og de norske får du ikke justert på.

 

Men sjekk nå linken i signaturen, er har du masse bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett en del på prosjektet ditt, må si, ser virkelig bra ut! :D

 

"GABRIEL Part # G67600

F Premium Gas Strut EXC ELECTRONIC ADJ SUSP [Wholesaler Closeout -- 30 Day Warranty"

 

Er dette den demperen jeg skal ha? som er justerbar og kan kobles til det gamle systemet? Er det bakre eller fremre dempere det der?... :-)

 

Digger ride controlen, så har veldig lyst til å beholde det :-)

 

Liker bilen din ;-) Kan få en del nyttige tips osv der :D

Skal nok bli et bra prosjekt min bil og etterhvert! Er bare tid og penger som er et lite manker for tiden, hehe :-) Men det kommer! Tips til hva jeg kan ta fatt på forresten? :-) Har byttet olje, filter og reimer siden jeg fikk den :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta rust hvis det er noe, fronten og baken er veldig utsatt. Men den er veldig godt galvanisert!! Fint samle objekt!

 

Takk forresten, bare og spørre om du får trøbbel. Ikke en skrue jeg ikke har vært bortpå Proben nå :) Fikse eksosen og skru opp trykket litt:) chip fra USA. Mye du kan gjøre, se igjennom hva jeg har gjort kanskje du får noen ideer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har merket det med rusten, selvom det ikke er så galt at det gjør noe :-) Samle objekt ja, denne håper jeg at jeg har lenge :D

 

Hehe, skal spørre ;-) Har sendt deg en PM, hvis jeg fikk det til da, hehe, er ny her vettu :D

 

Men ja, sitter å leser en del på siden din, god inspirasjon det :D

 

Heheh, Den internett siden hjalp veldig ( Rockauto.com) Fant masssssse ting som hjelper godt der.

Motoren min har gått te helvete nå =/ Forje eier som har drept den.

Toppen er gått, Turboen har gått, Sprekk i alle vannslanger + Eksos og innsugsmanifold er sprekt. og noen ventiler er knekt , og ventilløftere. Og så har alt gått te helvete.

Trenger dele bil ASAP xD

 

Elsker den bilen, Skjønner ikke hvordan folk kan ødelegge en så fin bil..

"...and on top of all that, it's the first Ford that I can remember which looks good enough to snap knicker elastic at 50 paces"

Its the Ford probe! * Jeremy Clarkson *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Er din gått til helvæte? Jeg har turbo liggende som er så god som ny. Slanger har jeg nok av :) Toppen trenger bare en overhaling? 3-4000kr

 

HVA er skjedd? ble litt forvirret nå, lag deg en tråd som du legger ut bilder, lettere og følge med da.

 

rockauto er konge.. samt de svenske bilskrotene:) med tanke på delebil.

Hvor i Norge ligger birkeland?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Er din gått til helvæte? Jeg har turbo liggende som er så god som ny. Slanger har jeg nok av :) Toppen trenger bare en overhaling? 3-4000kr

 

HVA er skjedd? ble litt forvirret nå, lag deg en tråd som du legger ut bilder, lettere og følge med da.

 

rockauto er konge.. samt de svenske bilskrotene:) med tanke på delebil.

Hvor i Norge ligger birkeland?

 

Birkeland ligger rett ved Kristiansand.

Har du en liggende ja ?

Mye skal du ha for den?

 

Ellers Kjøper jeg ny Turbopakke, med nye slanger dumpventil vakumslanger og intercooler (t3 turbo) For ca 3000,- nytt.

Så må jeg overhale motoren litt. Må Bytte ventiler, bytte topppakning og evt manifold. Hehe.

Varmeanlegget er også helt fucket. Det fungerer kun av og til, og den blåser nesten kun kaldt. Vifte Relë som er gåent regner jeg med. hehe.

 

Skal legge ut en egen tråd med mitt prosjekt, og alt som skal gjøres osv som med din=) Min bil er veldig lik din, Inkludert i farge. Bare din er litt mer Exclusiv enn min kan du vel si xD

Endret av FordProbe91GT

"...and on top of all that, it's the first Ford that I can remember which looks good enough to snap knicker elastic at 50 paces"

Its the Ford probe! * Jeremy Clarkson *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, du drar raske konklusjoner... Men undersøke litt først.

 

En 3T turbo ville ikke ha passet på turbo manifolden. Så du må nok ha orginal turbo, eller om du er flink med metall lage en ny manifold selv. Ettersom det er nesten umulig og få ferdig lagde 3T manifolder.

 

Varmeapparatet, går vifta rundt? Blåser den som den skal?

Jeg hadde sjekket kjølevannet ditt. sjekk nivået.

 

hms.. mer jeg hadde testet hadde vært nok å tatt kompresjons tester... det får du kjøpt på biltema til noen kroner.

 

Da jeg overalte min topp var den så godt som ny, med tanke på slitasje. og den hadde rullet endel mil. Så er nok ikke sikkert det er så ille. motorne er slitesterke!

 

Få slengt opp en tråd med bilder, jeg vil se:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, du drar raske konklusjoner... Men undersøke litt først.

 

En 3T turbo ville ikke ha passet på turbo manifolden. Så du må nok ha orginal turbo, eller om du er flink med metall lage en ny manifold selv. Ettersom det er nesten umulig og få ferdig lagde 3T manifolder.

 

Varmeapparatet, går vifta rundt? Blåser den som den skal?

Jeg hadde sjekket kjølevannet ditt. sjekk nivået.

 

hms.. mer jeg hadde testet hadde vært nok å tatt kompresjons tester... det får du kjøpt på biltema til noen kroner.

 

Da jeg overalte min topp var den så godt som ny, med tanke på slitasje. og den hadde rullet endel mil. Så er nok ikke sikkert det er så ille. motorne er slitesterke!

 

Få slengt opp en tråd med bilder, jeg vil se:)

 

Får tak i t3 Manifold på Probeaddiction regner jeg med.

Men orginal hadde jo selvfølgelig vært best!

Du hakke en Eksospakkning liggende også? ( Eksosmanifold pakning )

 

Vifta går rundt, Alt blåser, på både 1-2-3-4.

Varmetråden som har reist.

Og er en stoooor sprekk i Varmeapperat Relê. Så er nokk delvis derfor, med dtanke på at vann og elektriske komponenter ikke er den beste mixen.

 

Forje eier har vært en pikk med bilen. Byttet girkasse til en Uorginal 2.0 liter Mazda, som ikke har ABS ring. Byttet til ett totalt unødvendig powerfilter som du kan se igjennom uten lommelykt eller lys( Ikke beste filteret kan du vel si)

Så har han rævkjørt alt som hette dekk, Så måtte bytte dem å.

Vannslangene på motoren hadde sprekker ( Spruta som frostveske som faen) Dumpventilen hadde låst seg og sugde kunstig luft. Vakumslangene er det sprekker i, men lekker ikke enda.

Radiatoren er klein, Intercooler er klein, Termostat er gåent, Instrumentet er gåent.

 

Om du har :

- Instrument

- Girkasse med ledd.

Så hadde jeg kysset deg.

"...and on top of all that, it's the first Ford that I can remember which looks good enough to snap knicker elastic at 50 paces"

Its the Ford probe! * Jeremy Clarkson *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår