Gå til innhold

Vått og kaldt og vann over alt!! Gode Råd Trengs!! (Løst)

Ranger emnet

arild65

Anbefalte innlegg

Hei! Har kjørt fra bergen til Sunnmøre, for å hente en -95 A4, som jeg har fått. I kveld når jeg sjekker herligheten, ser jeg at det står vann opp på terskelen på pass siden. Vi får øst ut det aller meste, samt lagt inn et par årganger med Sunnmørsposten. Har tatt ut batteriet i vannfang kassen, og fjernet slimproppen av gamle blader og barnåler, som var årsak til elendigheten. Vannet har ikke vært der så lenge, var iallefall ikke så ille for 14. dager siden, da jeg var her sist. Da var det et bakvindu som stod litt oppe, som fikk skylden for at det var antydning til vann.

Det store spørsmålet er. Om jeg får ut dette vannet rimelig fort, (Vannsuger mm) bør jeg likevel plykke ut seter/terskellister med mer, for å tørke bilen skikkelig, eller holder det med en vifteovn og litt aviser?

ER det mye ledninger under teppene som kan ta skade? Irr i koplingspunkter mm.

Alle innspill mottas med takk!!

Endret av arild65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte med eg billig tørr- og våtstøvsuger i dag, og den fikk med seg flere liter med vann som jeg ikke så var der engang. Skal kjøre 50 mil i morgen med ac, så tørker vel det litt opp også. Uansett har jeg bestemt meg for å ta ut setet og teppene på passasjersiden, der det var dypest. Ser ut som om vannet har rent inn gjennom kanalen til baksetet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vannet stod så høyt som du sier så er nok all isolasjonen i gulvet våt. Dette MÅ ut, ellers vil det aldri tørke. Du må derfor ut med seter og gulvtepper og tørke alt skikkelig før det monteres inn igjen. Luftavfukter kan være en grei ting til å tørke med etter at teppene og isolasjonen er tatt ut ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider