Gå til innhold

AlexB - 1993 VW Golf Mk3 1.8 GL aka Litja!

Ranger emnet


AlexB

Anbefalte innlegg

er vel på tide at jeg slenger inn prosjektet mitt her jeg også..

 

for en månedstid siden ble jeg eier av en 1993 Vw Golf 3..

når jeg fikk bilen var den noe så j**** stygg..

- Bakluka var hvit med noen sjarmerende rustflekker.

- Dørene var mørkeblå.

- Panseret var vinrødt.

- Taket halvveis lakkert svart og det var ganske tydelig at den en gang hadde vært hvitt.

- Soltaket var ødelagt og gikk kun opp, men ikke igjen,

- Framskjermene var mørkeblå og satt fast med 3 skruer og hang nesten helt løst.

- Bilen trakk så mye til venstre at en kunne kjøre i sirkel i det uendelige.

 

KLIKK PÅ BILDENE FOR Å SE DE I ORIGINAL STØRRELSE

 

Slik så altså bilen ut når jeg fikk den.

747083.jpeg

 

men, panserforlengeren tålte visst ikke en tur over dovre, så den knakk på midten..

Etter 2 dager ble bilen lakkert matt svart (lakkert selv på en parkeringsplass med lakk fra mekonomen av alle ting ) :P

747092.jpeg

 

Begynte å bli ganske grei igrunn med angeleyes, senkesett, hvitlakkerte felger og grøftelys.

747097.jpeg

 

Meeen, det varte jo ikke så lenge da..

747100.jpeg

 

og dagen derpå..

747106.jpeg

 

 

 

så når jeg endelig fikk tak i ny radiator og montert den, så fikk jeg ikke kjølesystemet til å fungere på normalt vis..

bilen stod på tomgang i 3 minutter før den begynte å koke, og varmeapparatet blåste kaldt..

 

etter å ha studert hele kjølesystemet fant jeg til slutt feilen..

denne lille sprekka forårsaka hele feilen..

747113.jpeg

 

så den ble bytta ut, og etter mye av og påtapping var det jo såklart rent vann i kjølesystemet, iogmed at alt og alle forhandlere som leverer sånt holder stengt på kvelden / natta..

 

og den natta kom såklart kulda og bilen frøs.. :(

2 dager etterpå ble det såpass mildt at jeg fikk tint opp motoren igjen og kjørt igang motoren..

 

Men, hjalp jo lite når varmeregisteret var sprengt og hele bilen dugger ned innvendig...

 

 

Og når en endelig fikk tak i delene som mangla for å få bilen hel og pen igjen, så gikk jo såklart mer straka vegen til h.....!

 

panserlåsen lever sitt eget liv, og sikten ble noe redusert da panseret kom flygende opp og knuste frontruta mens jeg lå i en litt vel høy hastighet til å kjøre i blinde..

747123.jpeg

 

 

nå ble panseret bytta ikveld, og ny grill og panserlås er montert, så da gjenstår det lakkering av panser i morgen..

 

fikk originale lykter nylig, da benytta jeg anledningen til å leke rakettforsker og opererte lyktene å fikk satt inn reflektor og angeleyes fra in-pro lyktene :)

så da gjenstår egentlig bare å montere xenon og :)

 

 

Med tiden skal det også monteres anlegg og styling..

tenker en litt clean RS-look, eller full rieger-styling...

 

anlegget skal være noe av det heftigste som noen gang har vært bygd opp har jeg bestemt meg for, med et budsjett på 3-4 årsinntekter :)

rettere sagt; 7" skjermer i alle 4 nakkestøttene, 1-din mediacenter med 7" touch, 4x 6 1/2" høytalere i hver framdør 2x 4" i front + en eller annen form for centerhøytaler, 2x 6 1/2" i bakdører, 2stk 6x9" i hattehyllene, støpt basskasse i bagasjerommet med 2x 12" og 23" skjerm, neonbelysning innvendig og under hele bilen som er kobla sammen med anlegget (lyser i takt med bassen), pc tilkoblet mediacenteret med internett-tilgang, og såklart surroundforsterker!!

 

 

kommer nok flere bilder etterhvert..

har ikke satt meg noen deadline enda, men får se an hvordan det blir med økonomien fremover..

er litt på utkikk etter en STRØKEN golf 3 med skinninteriør og før jeg begynner med det nødvendige som anlegg og styling :)

 

 

- Alex Brekke

1993 Volkswagen Golf 3 (1.8 GL)

Alex - Trondheim - HobbyMekaniker - Mannen bak Norwegian Racing Community

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 3 months later...

har vært inaktiv inne her en stund nå, men prøver å komme meg tilbake på forumet igjen...

 

Ble litt glatt på bakhjula i svingen der, så bilen velta rundt og rett inn i bergveggen...

Men, er vel sånt som skjer en gang iblant når man kjører som om man har stjælt bilen, bensin og lappen..?

 

Taket var slått ned til nakkestøtta, panseret og hele fronten lå tettpakka rundt motoren, framskjermene bretta som en rusten blikkboks på venstresida, førersetet løsna og omtrent alt av ruter knustes (utenom takluka..? o_O )

 

temmelig totalvrak kan man si...

ligger på huggeriet nå :(

 

 

Blir snart 2'er-Golf istedetfor :)

1993 Volkswagen Golf 3 (1.8 GL)

Alex - Trondheim - HobbyMekaniker - Mannen bak Norwegian Racing Community

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du driver med for noe spennende utti grøfta der a gutt?

:tannløs:

 

Skaffa meg gratis kost og losji i et bygg fylt til randen med smålekre damer i sykepleier-uniform ! :D

1993 Volkswagen Golf 3 (1.8 GL)

Alex - Trondheim - HobbyMekaniker - Mannen bak Norwegian Racing Community

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår