MoFoCo Skrevet Oktober 29, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2010 Har null bak-rattet-erfaring med Sierra, men etter hva jeg har sett er det ikke mye som er solid på disse. Har hatt en 2-liter Pinto-motor dog, og den var fantastisk driftssikker. Den motoren fikk mye juling og var vel kjørt drøyt 500.000 da jeg kvitta meg med den. Null trøbbel. Måtte bare huske å tømme bunnpanna for bensin avogtil. Har kjørt mye Volvo 740 TIC og det var super vinterbil, både med tanke på "slædding" og fremkommelighet. Har også kjørt litt vanlig 740. Litt mer baljete enn TIC-en, men veldi fin å ligge brei med. Tenkte aldri at karosseriet var flexy på Volvoene, men den tiden jeg eide en 960 syns jeg den følte myk "midt på". Men, beste vinterbilen jeg har hatt er Mercedes 123T. Utrolig stødig på veien uansett kjøring. Veldig slæddevennlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bruun91 Skrevet Oktober 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2010 hva kan jeg da gjøre for å få 740 til og blir stivere og bedre å kontrollere i høy hastighet? skal inn med en chippa B230FT motor som yter ferdig chippa ca 230HK men hva med dekk,dempare,fjerer,stabstag osv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Oktober 29, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2010 Den yter nok ikke 230hestekrefter, og hvor store hastigheter er det snakk om? Det "vanlige" er jo bilstendempere, noen senkefjører og polyforinger. Stabstag i ymse dimensjoner/stivheter får du fra blant annet ipd og whiteline. Stag mellom rammevangene under bilen hjelper også en del på stivheten i fronten (her skal visstnok stag fra V40 passe så og si rett på, hvis man ikke finner et orginalt stag) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bruun91 Skrevet Oktober 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2010 ahh sjekka chip side som det stod at B230FT motor som orginalt yter 190hk B230FT (Turbo +) 190 / xxx 8.7 2,316 Bosch LH-Jetronic 2.4 780 T kunne bli chippa opp til 230HK Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bruun91 Skrevet Oktober 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2010 men jeg tenkte ikke på no sånn syk fart rett fram bare at den ikke er så myk at du har feeling at den velver i svingene så på koni HR 8641-1246Sport foran og HR30-1479sport bak og lesjøfors 40mm senk og evt et stabstag over motor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet November 3, 2010 Rapporter Share Skrevet November 3, 2010 (endret) sierra stivere enn volvo 740??? nå har jeg hørt det også.. Stivere enn de Volvoene jeg har kjørt som har gått tilsvarende Mazda 929 med sveisa diff er også kanonmorsom vinterbil! Men der er det vel verre med deletilgang kanskje... Deletilgangen er verre, ja. Har 929 2.2i 1987, og deler er ikke så greit å oppdrive, særlig ikke brukte deler. Utover det så er det forsåvidt en grei og komfortabel bil, men VELDIG stor og tung. Har forøvrig ikke tenkt å sveise sperre på den, i allefall ikke enda. Sveist sperre er noe dritt å kjøre med ellers :P ahh sjekka chip side som det stod at B230FT motor som orginalt yter 190hk B230FT (Turbo +) 190 / xxx 8.7 2,316 Bosch LH-Jetronic 2.4 780 T kunne bli chippa opp til 230HK Godt mulig du kan få 230 hk i Volvoen på papiret, men en gammel TIC motor som har gått 300 000, og er skamkjørt, har ikke så mange hester. Endret November 3, 2010 av _Evje_ Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet November 3, 2010 Rapporter Share Skrevet November 3, 2010 bare idioter som trimmer på motorer som har gått mange hundretusen uten å bytte litt deler innvendig først. men når det er sagt så er det forskjell på en ford motor som har gått 300 000km og en volvo motor. jeg tør påstå at volvo motoren er mye nærmere 230hk en tilsvarende trimmet ford motor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 3, 2010 Rapporter Share Skrevet November 3, 2010 Jeg hadde valgt en sierra, de går bedre, er finere, men har dog ett litt bløtt karosseri og elendig plastikk i fangere. Smeller du de foran går radiatoren nesten alltid og du drar vangene inn litt foran. Sierra har ett bedre varmeapparat også, hører alltid folk som skryter av varmeapparatet i volvo, men med både ford scorpio, sierra og granada, har jeg hatt både fortere varm bil, og mere varme, og ikke minst, det går an å skru av varmen. Sierra mark 1 har også bra svingradius, det har ikke mark 2, ei heller 740. Men min erfaring med sierra, er at de krever litt mann for å kunne herje med med noenlunde kontroll, dog hadde jeg en superblaut 2.0L med 13" hjul og gåene dempere rund baut. Har d tenkt å kjøre av veien, kan du kjøpe en svens traktorerstatning, har du tenkt å holde deg på veien, Sierra. Scorpio er og verd en kikk, ganske lik teknisk, litt større, og mere komfortabel, så har du litt emre å kikke på. Greier du å finne en 2.8 eller 2.9 har du motor også. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet November 3, 2010 Rapporter Share Skrevet November 3, 2010 Hele denne tråden har vel kokt ned til om du har :volvopower: eller :ford: i hjertet ditt. :fatality: :volvsmile Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 3, 2010 Rapporter Share Skrevet November 3, 2010 Han ville at du skulle jekke foran, og se bak, men det blir jo egentlig verre den veien da, ettersom tyngda er foran og vektstangprinsippet. Hva skal jeg si om 250D jeg har, jekker bak, og forhjulet løfter seg lenge før bakhjulet, vil det si at den bilen er stiv i karosseriet? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet November 3, 2010 Rapporter Share Skrevet November 3, 2010 Nei det betyr at den har mye kortere fjøringsveg foran enn bak. :ahahahhaha: Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 3, 2010 Rapporter Share Skrevet November 3, 2010 Sulle nå ha ganske lå lang fjæringsvei den da, uten fjærer :-) Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.