markula Skrevet Oktober 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2010 (endret) Hei. http://www.superchargertuning.com/pages_contents/show/id/5 Så denne vidoen og lest litt om det og med et sånt kit til 1200kr så skal man få 7-10% mer effekt ut av motoren. Men tenke litt på en støvsuger bare og snu den. (så istede for å suge så blåser den, demonterer ut alt uten motoren og viften) også kjøpe en invetter fra Ebay på en 1500W(koster en 500kr). Med en turbo uten intecooler vil man kunne få opp til 30-40% tror jeg så hvorfår ikke bare bruke en elektrisk en. Mye lettere og rimeligere en en turbo hvis man liker og mekke litt. Vitsen med og eventuelt og bruke en støvsuger er fordi at sånne kit er motoren rundt 3-400W og en støvsuger er fort på 1500W så får å kunne kansje få 15-20% mer ut av motoren din. Og det som også er positift med dette er at selv om du ikke er ute etter mer effekt. Så vil motoren din gå mer rent og bruke mindre drivstoff så lenge man ikke gasser noe mer en man gjorde uten denne turboen. Har noen prøvd en elektisk motor turbo ? (har noen tips eller noe legge til på at dette kansje ikke er så bra alike vell) Endret Oktober 21, 2010 av markula Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Oktober 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2010 For en fantastisk oppfinnelse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
action Skrevet Oktober 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2010 Kan heller kjøpe deg en lang kabel og lure med deg mammas hårføner. Siter 190e 2.0 - går dårlig og bruker mye bensin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tussi Skrevet Oktober 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2010 skal bestilte en san å prøve :) er en nissan primera p10.. så for vis se om det funker :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
markula Skrevet Oktober 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2010 skal bestilte en san å prøve :) er en nissan primera p10.. så for vis se om det funker :) ja hvis du er innteresert i det hadde det vært topp :D Når man tenker på at en turbo handler bare om å lage overtrykk så har jeg faktisk troen på at dette vil fungere. Nissan primera vil fungere bra tror jeg ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Oktober 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2010 http://www.bilforumet.no/teknisk/161660-elektronisk-turbo-kronerulling-dyno-the-end.html Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tussi Skrevet Oktober 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2010 ja hvis du er innteresert i det hadde det vært topp :D Når man tenker på at en turbo handler bare om å lage overtrykk så har jeg faktisk troen på at dette vil fungere. Nissan primera vil fungere bra tror jeg ;) skal se litt mer på det i helga så bestiller jeg det da ;) virker veldig spennende ut.. så det her må prøves ut.. er planen å bygge turbo på bilen over vinter.. skal først bli ferding med å bygge ny eksos anlegg fra motoren til bak.. venter på grenrøre.. blir spennende å se hvor mye hester jeg for ut av motoren med grenrøre å den i fra luftfiltrer :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
markula Skrevet Oktober 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2010 skal se litt mer på det i helga så bestiller jeg det da ;)virker veldig spennende ut.. så det her må prøves ut.. er planen å bygge turbo på bilen over vinter.. skal først bli ferding med å bygge ny eksos anlegg fra motoren til bak.. venter på grenrøre.. blir spennende å se hvor mye hester jeg for ut av motoren med grenrøre å den i fra luftfiltrer :) ja skjønner ;) Har du nsr da eller ? nsr er jo en 2.0 liter og har jo 131 hester orginalt hvis jeg husker riktig. Merker da 10% mer skulle jeg tro. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
markula Skrevet Oktober 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2010 http://www.bilforumet.no/teknisk/161660-elektronisk-turbo-kronerulling-dyno-the-end.html Takk :) var egentlig det jeg var ute etter ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tussi Skrevet Oktober 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2010 ja skjønner ;) Har du nsr da eller ? nsr er jo en 2.0 liter og har jo 131 hester orginalt hvis jeg husker riktig. Merker da 10% mer skulle jeg tro. jeg har en SR20DE motor sa dem på Nordic Auto Import.. så det er en på 136hk vis jeg ikke husker feil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulfgti Skrevet Oktober 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2010 Fy FAEN å jalla:S Finn på noe annet a!! En jeg kjenner har det, hjelper ikke en dritt og motoren får ALT for mye luft.. hvis man eventuelt skal bruke en sånn en så må en sette den på ved stram vaier.. Skal ikke forundre meg om du kobler den til en knapp på rattet heller... Er flaut å kalle det turbo! Siter Bmw E38 - Bmw 320D E46 - Golf mk1 Gti 2.0 16V - Caddy mk1 pickup 1.6 GTD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tussi Skrevet Oktober 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2010 Fy FAEN å jalla:S Finn på noe annet a!!En jeg kjenner har det, hjelper ikke en dritt og motoren får ALT for mye luft.. hvis man eventuelt skal bruke en sånn en så må en sette den på ved stram vaier.. Skal ikke forundre meg om du kobler den til en knapp på rattet heller... Er flaut å kalle det turbo! det ser jalla ut... men jeg syns det er vært å prøve.. det skulle ikke kalle turbo.. det er domt.. men skal prøve meg litt fram iallefall.. regner at du ser bilen en dag siden du bor i halden :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
markula Skrevet Oktober 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2010 Fy FAEN å jalla:S Finn på noe annet a!!En jeg kjenner har det, hjelper ikke en dritt og motoren får ALT for mye luft.. hvis man eventuelt skal bruke en sånn en så må en sette den på ved stram vaier.. Skal ikke forundre meg om du kobler den til en knapp på rattet heller... Er flaut å kalle det turbo! " hjelper ikke en dritt og motoren får ALT for mye luft.." Det er akkurat det som er poenget og dytte luft, les litt om hvordan en turbo fungerer du ; ) ; ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulfgti Skrevet Oktober 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2010 " hjelper ikke en dritt og motoren får ALT for mye luft.."Det er akkurat det som er poenget og dytte luft, les litt om hvordan en turbo fungerer du ; ) ; ) Vet det:L Men må jo få den til å fungere etter turtallet hvis det skal gå! Full Støvsuger på tomgang og motoren drukner... Siter Bmw E38 - Bmw 320D E46 - Golf mk1 Gti 2.0 16V - Caddy mk1 pickup 1.6 GTD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
markula Skrevet Oktober 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2010 Vet det:L Men må jo få den til å fungere etter turtallet hvis det skal gå! Full Støvsuger på tomgang og motoren drukner... Planen vidre var å lage den turtals variabel. På tomgang går kansje støvsugeren på 10% og da drokner man den ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.