Gå til innhold

Ford Scorpio 1995 2.5td delebil 3500kr

Ranger emnet


btl

Anbefalte innlegg

Ford Scorpio 2.5TD

Regnr:ST59492

Årsmodell: 1995

Stasjonsvogn 4dører og en bakluke

Kilometerstand:ca 275 000

Farge utvendig:Moonstoneblue? lys blåfarge som nesten ser grå? NB: frontfangeren er mørkegrønn.

Manuell 5gir

Sommerdekkene har bra mønster og vinterdekkene har dårlig mønster.

 

Bilen har CruiceControll, airbag og elektriske vinduer. Den har også hengerfeste. Det ser ut som det er avtagbart, men jeg har alltid latt det stå på. Bilen er godkjent for å trekke henger med vekt på 1685 jf vognkortet. Dette er også egenvekten på bilen.

 

Det er ikke skilter på bilen. Neste EUkontroll er Februar 2011. Skiltene kan hentes men man vil få regning på halve årsavgiften for 2010, hvis man ikke venter til 1.jan 2011. Skiltene ble levert 31.12.2009.

 

Selges pga bankelyder i motoren.

Motoren var byttet, arbeidet var nesten ferdig, men den manglet vann. Så ble den stjålet og den nye motoren havarerte. Jeg har forsøkt å bytte de sprekte toppene til nye, og motoren gikk fint i ca 20 minutter på tomgang (for at de nye toppakningsboltene skulle strekke seg) og en kort kjøretur på 300meter. Etter dette ruste motoren forsiktig opp på ca 2-3000 rpm og da begynte det å komme en bankelyd. Det neste som burde sjekkes er om bolter i underdelen av motoren har løsnet, dvs av med bunnpanne og ettertrekke med momentnøkkel. Hvis ikke det funker må nok motoren byttes. Jeg har evt den gamle motoren som satt i bilen før. Den ble byttet fordi den var på vei til å havarere. axialslakk?, dvs reimhjulet kunne dras frem og tilbake (inn og ut) noen millimeter. Ellers var det motoren veldig bra. Startet lett og brukte ikke olje eller vann.

 

Bilen har iallefall ventilerte skivebremser bak og 7.5" diff. Hvis jeg ikke tar feil er delenummer på bremsekalipper er likt som cosworth 4x4. Denne er desverre uten differensialsperre/brems.

 

Fremre høyre bærebru , støtdemper og fjær + støtdempermansjett er helt nytt. Dette koster ca 4000kr tipper jeg. Bærebrua kostet ca 2500kr på Meca, støtdemper var minst 1000kr og fjæra kostet kanskje 500kr?

 

Kosmetisk er ikke bilen spesielt bra. Stygg lakk på panser og forskjermer, Rust i hjulbuer bak og litt på dører, bakluke og kanaler. Noen småbulker.

 

telefonnummer: 92813980

epost: btl (alfakrøll) start.no (skriver det sånn for at ikke spam-programmer skal fange opp epostadressen min og spamme meg)

Gjøvik/Oppland

 

Pris: 3500kr Kan eventuelt selges i deler

Endret av btl

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Tenkte jeg skulle levere bilen på bilopphuggeri, men hvis noen vil ha den for 1500kr så kan de få den for det. Tipper jeg plukker av lykter, bremser bak, differensial og fjærbein venstre forran siden det er helt nytt.

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår