soddy Skrevet Oktober 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2010 hei.. har lett litt på nette etter sider som selger deler for og trimme den... men finner bare bullshit.. noen som har fornuftige sider?.. tenkte da på effektannlegg, forgasser, luftfilter, bare for og få bittelitt mer effekt og litt mere fancy brumming av motoren! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Oktober 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2010 Hvilken motor da? Forgassere sluttet man med i 1988 på VW Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soddy Skrevet Oktober 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2010 ah! er en 75hk 1.4l v16 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Oktober 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2010 ah! er en 75hk 1.4l v16 Selg den og kjøp en med større motor. Den er håpløs å trimme uten at det blir dyrere enn å bytte bil Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soddy Skrevet Oktober 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2010 (endret) neivell da får jeg en jeg kjenner til og lage større innsug.. + kjøper kompressor.. da får man en del effekt merr desuten bare gi meg linker til sider om du har? jeg gir da faen i hvor mye det koster i norge.. kan jo altids kjøre til kjære tyskland og handle billigere.... Endret Oktober 18, 2010 av soddy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
znapshot83 Skrevet Oktober 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2010 Men holdbart er det tvilsomt om det blir..Uten at du legger i ett lite statsbudsjett Hvorfor ikke selge,og heller kjøpe ett bedre utgangspunkt? Siter Idrett lukter svette..Sport lukter bensin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soddy Skrevet Oktober 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2010 fordi får bilen billgi av pappsen og den er i helt perfekt stand... desuten så kjenner jeg godt til "historien" til bilen, og man skal lete leenge for og få en bil i så god stand til den prisen! og vær så snill og bare svaaar på det jævla spørsmålet.. får vell være opp til meg hva jeg gjør? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
znapshot83 Skrevet Oktober 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2010 Søk på f.eks K&N så finner du luftfilter,og forhandler! Søk på Remus,Ferrita og Simons så finner du effektannlegg..Dette vil gi deg lyd,men neppe særlig effekt Du må jo gjøre som du vil..folk er bare snille og forteller deg,at motoren din ikke er gunstig og trimme! Siter Idrett lukter svette..Sport lukter bensin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soddy Skrevet Oktober 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2010 er snakk om og ha ca en 15-35 hk mer og helst en 80nm+++ mer.... i prinnisppet er det ikke så vanskeligt og få en del effekt.. trenger bare matrialet og litt mere lærlinglønn nå... kan kjøpe kompressor og som sagt cutsom gassspjeld, kan sette i spissere kam, og performance pistons. og som du sa luft filter bare for og få "renere" luft in. men som tidligere sagt.. skal DETTE gjøres blir det fort dyrt.... jeg vill bare som jeg sa nå ... ha litt mere guffe.. sa det i starten og.... bilen er temmelig sporslig om man kjører alene eller to i den, og hen heeelt fin bil for og begynne og kjøre. men hvordan er regelmanget på trimming da?hvor mange hk+ kan man ha uten og måtte betale hk avgift.....? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasEK Skrevet Oktober 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2010 Må betale avgift for hver eneste ekstra hest... Men må jo ikkje finna på å gi beskjed om at du har trimma ein 1,4L, både flaut og unødvendig dyrt ;) Skaf deg ein vr6 maskin eller gti? Siter Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/ Moderator på StreetMeet http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring Vår neon :) "If in doubt, flat out!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Oktober 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2010 (endret) Kan jo sette opp en liste over hva som trengs for hundre hk da, større spjeld/innsug hjelper ikke. -Porting av toppen, helst med større ventiler ca 8000,- -Vassere kammer er vanskelig pga Roller-schlepphebel, tror det er kun schrick som har. Rundt 6500,- for et sett - nye løftere til kammen a 75,- stk - Grenrør, et fra Supersprint koster ca 5700,- - Effektanlegg, rustfritt fra 5000,- bør ikke ha diameter over 60mm - muligens større dyser 3200,- - Siden det ikke eksisterer chip til dette oppsettet må du ha custom mapping. Flissundet kan gjøre dette og tar normalt rundt 10.000,- for dette. Så da har du 100 hk til 40.000,- Alternativet med kompressor eller turbo blir ikke stort billigere skal du gjøre det holdbart i mer enn et par tusen km. Rådene i denne motoren tåler ikke stort mer enn et nys med ladetrykk før de blir bøyd. Eneste jeg vet om som lager råder for denne motoren er Arrow, de koster rundt 10.000,- pluss frakt fra England og mva. Skal du ha en manifold og turbo koster det fort 15000,- og stempler får du for rundt 6000,-, store dyser trenger du, pluss rør, intercooler og mapping. Mappingen får du kanskje for noen tusen billigere i Tyskland, men da må du jo også reise dit. Nå skjønner du kanskje hvorfor jeg svarte som jeg gjorde? Endret Oktober 19, 2010 av Polo Classic Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
licorice84 Skrevet Oktober 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2010 som vanlig noen kloke ord fra Polo Classic. du kan jo kjøre 1.4'en et par år mens du sparer og bygger forsikring, også heller vudere en VR6 etter hvert? Siter quattroholic! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soddy Skrevet Oktober 19, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2010 ser hva du mener.. skal kjøre på UMS i stavanger og sette an på effektmålebenken .. EBB har jo også good peiling på hva man kan gjøre.. såå skal greie og fåå litt effekt værtfall som ikke koster like mye.. JEG fikk bilen for.. den går jo egentlig for en 70 000 kr såå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
licorice84 Skrevet Oktober 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2010 (endret) Frode sa jo ganske greit hva du kan gjøre i posten over her. evt: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=24989614 eller en slik, hvis du vil holde deg til Golf IV: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=24962748 (disse var bare tilfeldige eksempler tatt ut fra listen som kom etter søk) lykke til! :) Endret Oktober 19, 2010 av GTI-R Siter quattroholic! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soddy Skrevet Oktober 19, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2010 njaaa holder meg til den jeg har nå. sga legge en 15 000kr i en subb to høytalere og spiller.. forsterker og jaa the other stuff Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.