Gå til innhold

Mitt Audi a4Tsq-400 prosjekt

Ranger emnet


grimlock

Anbefalte innlegg

For å få en 2 liter må man borre og stroke motoren. Da må man bytte veiv og stempler. GT3071R kan brukes på 1.8T, mange gjør det i usa, men de spooler opp litt sent på en vanlig 1.8liter

 

 

Vet du hvem som selger innmat til 1.8t?.ja jeg ønsker ihvertfall en turbo som spoler fort!.litt mer morro med en bil som har god respons;)så om du har noen tips om turbo som er god for 400 og som spoler fort,så bare gi meg tips;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ville vurdert GT28RS sterkt om jeg var deg, men med T25 eller om du finner T3 flens. Hvis du må ha noe som klarer 400hk så kan du bruke 2871R, litt større enn 28RS turboen og har grei spoolup på 1.8t.

 

Når du snakker om innmat, skal du ha stempler også?

Trenger ikke bytte stempler føre du passerer 500hk egentlig.

 

Jeg skal kjøpe h råder å bruke orginalstempla mine når jeg skal dra store turboen min fult ut. Den bør klare fint over 400hk, å føler meg ganske trygg på at det kommer til å fungere fint.

97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt

*91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville vurdert GT28RS sterkt om jeg var deg, men med T25 eller om du finner T3 flens. Hvis du må ha noe som klarer 400hk så kan du bruke 2871R, litt større enn 28RS turboen og har grei spoolup på 1.8t.

 

Når du snakker om innmat, skal du ha stempler også?

Trenger ikke bytte stempler føre du passerer 500hk egentlig.

 

Jeg skal kjøpe h råder å bruke orginalstempla mine når jeg skal dra store turboen min fult ut. Den bør klare fint over 400hk, å føler meg ganske trygg på at det kommer til å fungere fint.

 

 

Hm vil ha en turbo som greier 400+ ihvertfall.hvordan er 2871R da?.

 

Ja tenkte på stempler,råder og div..klarer de orginale stemplene 500hk ?..du snakker om 1.8t motoren nå?hehe..åssen turbo bruker du?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker om 1.8T motorer ja, mange i usa har 4-500hk med orginal innmat, noen bytter rådene. Er som regel kun de som gått opp til 2 liter som kjøper nye stempler. Det er smidd innmat i 1.8T motorene orginalt, men rådene blir litt spinkle for 400nm og oppover, som man pleier å få med turbo som gir over 300hk.

 

Jeg skal bruke en turbonetics turbo, vanlig glidelager, spooler opp greit klarte 1.4bar før 4 tusen omdreininger. Denne fikk jeg shitbillig, derfor jeg skal bruke så stor turbo, har også en T3 Super 60 turbo som er nesten som GT28RS turboen om den andre skulle bli for stor kan du si.

97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt

*91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en 2871R turbo skal klare rett over 400hk maks. Har du tenkt på GTR dobbeltkulelager turbo ville jeg valgt denne om du går for 1.8liter. En A4 med over 300hk går jævlig bra, så du trenger nok ikke å faktisk klare 400hk for å bli fornøyd:)

 

Men gjør alt annet på bilen før motor, så kikk litt på turbovalg. Kan evt kanskje få sitti på med meg en gang om du skal i nærheten av drammen, så kan du få en anelse hvordan 300hk i A4 er om du ikke har prøvd det før ;)

97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt

*91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker om 1.8T motorer ja, mange i usa har 4-500hk med orginal innmat, noen bytter rådene. Er som regel kun de som gått opp til 2 liter som kjøper nye stempler. Det er smidd innmat i 1.8T motorene orginalt, men rådene blir litt spinkle for 400nm og oppover, som man pleier å få med turbo som gir over 300hk.

 

Jeg skal bruke en turbonetics turbo, vanlig glidelager, spooler opp greit klarte 1.4bar før 4 tusen omdreininger. Denne fikk jeg shitbillig, derfor jeg skal bruke så stor turbo, har også en T3 Super 60 turbo som er nesten som GT28RS turboen om den andre skulle bli for stor kan du si.

 

 

hm det trodde jeg ikke hehe,fått høre at man måtte bytte litt innmat deler når man passerte 320hk.Men at veiva tålte ca 500hk.

åja i see.hvor handler man råder som klarer jobben?:)

 

det er jo bra at den klarte det før 4000,om det er en stor turbo.men da er det vel lite eksoshus på den?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en 2871R turbo skal klare rett over 400hk maks. Har du tenkt på GTR dobbeltkulelager turbo ville jeg valgt denne om du går for 1.8liter. En A4 med over 300hk går jævlig bra, så du trenger nok ikke å faktisk klare 400hk for å bli fornøyd:)

 

Men gjør alt annet på bilen før motor, så kikk litt på turbovalg. Kan evt kanskje få sitti på med meg en gang om du skal i nærheten av drammen, så kan du få en anelse hvordan 300hk i A4 er om du ikke har prøvd det før ;)

 

la leste at den skulle klare rett over 400hk..men kikket jo på denne gt3071R,den trengte man om man ville passere 400hk..Hadde en kompis som hadde rundt 290hk.ifølge ts racing da.men syns ikke det gikk så sinnsykt mye bedre enn min.jaja såklart,blir bremser,foringer,bærarmer og nytt understell i vinter,så blir nok turbobytting og slikt på vårparten;).

 

har familie i oslo,så hender jeg stikker innom der av å til.men kunne vært spennende å sjekka om det gikk godt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan turbo hadde kompisen din da?

 

Den store turboen min har ganske lite eksoshus, 63AR. Kunne ikke hatt noe større på en så liten motor, derfor jeg mener 3071 blir litt stor om du vil ha bra respons, den har stort eksoshus.

 

Har sett video av 2871r som har målt rett over 400hk på forhjulene på 1.8T.

Så tror den duger, skulle jeg hatt GTR turbo hadde jeg gått for den på en 1.8liter

 

Aldri sett noen bytta veiv på en 1.8t uten om når de stroker de, så veiva tåler MASSE effekt. Stemplene holder også langt. Råder finner du billigst på ebay, finner scat og forskjellige typer der.

 

Hva slags motorkode har du?

97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt

*91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan turbo hadde kompisen din da?

 

Den store turboen min har ganske lite eksoshus, 63AR. Kunne ikke hatt noe større på en så liten motor, derfor jeg mener 3071 blir litt stor om du vil ha bra respons, den har stort eksoshus.

 

Har sett video av 2871r som har målt rett over 400hk på forhjulene på 1.8T.

Så tror den duger, skulle jeg hatt GTR turbo hadde jeg gått for den på en 1.8liter

 

Aldri sett noen bytta veiv på en 1.8t uten om når de stroker de, så veiva tåler MASSE effekt. Stemplene holder også langt. Råder finner du billigst på ebay, finner scat og forskjellige typer der.

 

Hva slags motorkode har du?

 

Det aner jeg ikke,men den hadde fått ny innmat,dyser,turbo,grenrør,bensinpumpe,innsug og hele pakka!.men ladet vel bare 1,4.

 

Ja er nok derfor du har rask spool up,ja du har rett om den 3071,bruker litt lengre tid med å lade!.

 

funnet masse videoer om a4 med 2871R,men ingen det står effekt oppgitt på:/ GTR turbo?.åssen turbo er det?.

 

åja,men det er positivt å høre at innmaten tåler en del da;)langt tror du stemplene holder?.hm må vel finne ut åssen type råder jeg trenger.Bare søke på audi 1.8T eller?.

 

Det må jeg komme tilbake på,for har ikke sjekket åssen motorkode det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har motorkoden på motoren din så kan jeg finne hvilken råder om passer. Det er forskjell på wrist pinsa på noen av 1.8T motorene.

 

Høres rart ut om han har gjort så mye med bilen å du ikke syntes den går noe spesielt bedre enn din.

 

Merka at min dro mye hardere hele veien å hadde skikkelig drag etter 3500rpm med den lille snurra mi. Spola nesten like fort som den orginale turboen, men bare dro mye hardere hele veien og holdt helt til sperra.

 

GTR er forkortelse på GT serien til Garret, som GT28RS ;)

Dobbelt kulelager serien.

 

Den bilen som benka 400hk på nava med 2871r var en jetta i statene mener jeg, men ikke sett videoen på lenge.

97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt

*91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har motorkoden på motoren din så kan jeg finne hvilken råder om passer. Det er forskjell på wrist pinsa på noen av 1.8T motorene.

 

Høres rart ut om han har gjort så mye med bilen å du ikke syntes den går noe spesielt bedre enn din.

 

Merka at min dro mye hardere hele veien å hadde skikkelig drag etter 3500rpm med den lille snurra mi. Spola nesten like fort som den orginale turboen, men bare dro mye hardere hele veien og holdt helt til sperra.

 

GTR er forkortelse på GT serien til Garret, som GT28RS ;)

Dobbelt kulelager serien.

 

Den bilen som benka 400hk på nava med 2871r var en jetta i statene mener jeg, men ikke sett videoen på lenge.

 

motorkoden står vel i vognkortet eller på blokka?.ohh,hm hvorfor er det forskjellige,trodde alle 1.8t var like jeg.

 

den gikk jo bra såklart!.ingen tvil om det,han dro sakte med sikkert fra meg,men ikke med så mange meter.kunne være at han ikke ladet det den kunne ladet?!..

 

ååå er sånn jeg også vil ha det hehe!!!.kikka på kammer også,for maks bånndrag:)

 

aahh hehe vakke verre nei;)

 

stemmer stemmer,men fortsatt imponerende da!.husker ts racing benka sin til 627hk,nå skal ikke jeg være helt sikker på de tallene.men den røk jo hele tiden..så vet ikke hva maks uttak på 1.8t motoren er jeg?!.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pene bilder!

 

Motorkoden står på toppen faktisk.

 

TS hadde flere havari av forskjellige grunner, han vel blitt til et rykte at 1.8T ikke er så veldig bra utgangspunkt etter dette.

 

Du bør kikke litt på Audizine.com så ser du hvor mye folka i usa drar ut av disse motorene ;)

97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt

*91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pene bilder!

 

Motorkoden står på toppen faktisk.

 

TS hadde flere havari av forskjellige grunner, han vel blitt til et rykte at 1.8T ikke er så veldig bra utgangspunkt etter dette.

 

Du bør kikke litt på Audizine.com så ser du hvor mye folka i usa drar ut av disse motorene ;)

 

aha;)da får du den i morgen!.de grunnene aner jeg ikke hehe,ja er vel derfor mange som lurer på ting å tang anngående tuning av de motorene der!..

 

er å kikker nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår