Gå til innhold

Billig og bra familiebil til rundt 20 lapper

Ranger emnet


stian90

Anbefalte innlegg

Lurer etterhvert på å bytte ut min gamle Scorpio.. Har kun hatt Forder og de er kjempebra om man er glad i å skru eller ha som et prosjekt, men begynner nå å bli rimelig lei av å aldri vite hva som ryker neste gang og konstant høre etter ulyder etc, som er et automatisk instingt hos årgangs-Ford eiere. (Og har hatt 10 stykker av de så jeg veit hva jeg prater om). Så jeg vurderer å skifte beite, til noe japansk.

 

Vil ha en bil som er:

 

- Billig - mellom 15.000 - 25.000kr

- Pålitelig, som starter hver dag og har generelt lite feil

- Går langt

- Så rimelig i drift som mulig

- Enkel og rimelig i vedlikehold

- Plass (da helst stasjonsvogn men sedan kan fungere til nød)

- Ikke så alt for anonym

 

Har da funnet ut at Mitsubishi Lancer og Galant er to veldig fine alternativer. Toyota og Mazda blir litt for dyrt og alt for anonymt, Honda har ikke stasjonsvogner til den prislappen.

 

Det jeg har funnet ut om Galant / Lancer er at de er:

 

- Billige i anskaffelse (veeeldig mange bra til rundt 15 lapper)

- Rimelig i drift

- Minimalt med vedlikehold annet enn det obligatoriske (olje, reim og bremser hovedsakelig)

- Fåes i stasjonvogn

- Går tilsynelatende langt

- Sliter lite med rust ser det ut som

- Samtlige ser ut som de er godt hold uansett prisklasse (i motsetning til en random 10 år gammel Ford som ser ut som den er 35)

- Skiller seg litt ut i forhold til feks Mazda og Toyota.

 

Eksempelvis denne: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=24920313

 

Noen som har noen erfaring med Mitsubishi eller andre merker og modeller som er verdt å sjekke ut?

Endret av stian90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Vil jo absolutt anbefale Nissan Primera stasjonsvogn, gjerne 1999-2001.. Så lenge den får olje skift med filter og nytt filter og plugger i ny og ne har du bil som kan gå mye over 400.000km.

Her får du mye god bil for de pengene du ber om.

 

mvh Kenneth

Endret av Svolp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter; du bør bare være klar over at delene er grisedyre til det meste av Mitsubishi. Bortsett fra det er det kurante biler.

 

Og oppi her ble det nevnt at Mercedes 124 kunne gå 500 tusen uten problemer. Det kan de, men de kan også bryte sammen etter 200 tusen. Akkurat som alle andre biler. Jeg har selv hatt en 230TE som ikke klarte mer enn 270, så man skal ikke tro man kjøper gull bare fordi det er mercedes. Begynner først ting å gå galt, flyr tusenlappene fort.

 

Men får du et bra eksemplar har du god bil. Problemet er bare å finne de gode eksemplarene, det er MYE ymse på det markedet der...

 

Klarer du deg med komforten og plassen i en Lancer stasjonsvogn, er nok det et svært fornuftig kjøp...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en E230 selv og den var veldig god, men fikk fra første stund problemer med toppakninga (men kunne ikke forvente noe annet til 4000kr - men selger opplyste ingenting om det)

 

Absoulutt en veldig fin og behagelig bil og kan ikke si at man merka at det var en 85 modell.. Men titter man litt på finn ser det ut som det er veldig mye variert drops i den prisklassen ja, må nok gi litt mer for å få noe litt mer "sikkert" så det blir vel en litt gambling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår