Gå til innhold

Golf 2: Mulige årsaker til knirkelyd når clutchen slippes? Hjelp!

Ranger emnet


xchen

Anbefalte innlegg

Hello all,

 

I got my driving license last year in Novemeber. I didn't drive until I bought a 1990 Golf Mk2 last month.

 

3 weeks ago in a raining night, I drove with handbrake on for 10 KM. Then, when I was climbing up a slope, the engine went off and got started again for several times, because I pulled to the 3rd gear and I thought it was at 1st gear.

 

After that night, when I release the clutch, I can hear this squeezing sound. I think the sound comes from up-right part of the car. It also make squeezing sound when the actual speed is lower than the speed for the gear, for example 3 KM/H for 2nd gear.

 

The squeezing sound will disappear 1 - 5 seconds after I give gas.

 

I like my little red Golf Mk2 very much and I would like to fix the problem. Could you give me some ideas on possible causes of the squeezing sound, please? All kinds of discussion is welcome!

 

Thanks!

 

--------------------------------------------------------------------------

 

Hei alle,

 

Jeg fikk min førerkort i fjor i November. Jeg drev ikke før jeg kjøpte en 1990 Golf Mk2 forrige måned.

 

3 uker siden i en regner kveld, kjørte jeg med håndbrekket på i 10 KM. Så, da jeg var klatring opp en bakke, gikk motoren av og kom i gang igjen for flere ganger, fordi jeg dro til 3. gir, og jeg trodde det var på 1. gir.

 

Etter den natten, når jeg slipper clutchen, kan jeg høre dette klemme lyden. Jeg tror lyden kommer fra deg høyre del av bilen. Det gjør også klemme lyd når den faktiske hastigheten er lavere enn hastigheten for utstyret, for eksempel 3 KM / H på 2. gir.

 

Den klemme Lyden vil forsvinne 1-5 sekunder etter at jeg gir gass.

 

Jeg liker min lille røde Golf Mk2 veldig mye og jeg ønsker å fikse problemet. Kan du gi meg noen ideer om mulige årsaker til klemme lyd, please? Alle typer diskusjon er velkommen!

 

Takk!

Endret av xchen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, ikke frekt ment, men jeg forstår ikke hva du mener. Det er litt vanskelig å lese, samt at jeg ikke helt skjønner hva slags "klemmelyd" du skriver om.

 

Takk for svar! Det kommer ulyder fra motoren. Jeg tror det er reima som lager lyden. Lyden er en knirkelyd. Lyden høres når jeg har giren i fri, første, andre og tredje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår