proxy22 Skrevet Oktober 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2010 Hei, jeg har en Mercedes C-Klasse 1996 Sedan C180 W202. Da jeg kjøpte den for et par måneder siden fant jeg fort ut at den lakk litt kjøleveske. Nå må jeg fylle på vann hver dag. Har prøvd å finne ut hvor det kommer fra, drypper ned langs viftereima, ser ut som det kommer fra bak den greia som driver vifta, på framsiden av motorblokken. Altså neppe noe slange som er problemet. Noen som har hatt lignende problem eller vet hva jeg burde gjøre for å få stoppet den lekasjen? Setter STOR pris på alle svar =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Oktober 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2010 Bytt vannpumpa.. Når dem er gåen, lekker dem.. Som en idikasjon.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
proxy22 Skrevet Oktober 13, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2010 Hvis det er vannpumpa som var gåen, ville ikke motoren blitt lett varm da? For den holder seg på en lav og fin temperatur hele tiden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svolp Skrevet Oktober 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2010 Grunnen til at bilen holder seg stabil og fin er jo fordi det er vann nok til og sirkulere i vannpumpa.. Siden du etterfyller vær dag er det jo ingen problem og du vil ikke få en overopphetet motor. Selv om vannpumpa er defekt betyr det ikke at den ikke sirkulerer vann, i dette tilfellet har den tydligvis gått lekk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
proxy22 Skrevet Oktober 13, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2010 Ja ok, men er det sikkert at det er vannpumpa som lekker, og ikke noe annet? Fordi jeg har prøvd å se hvor det lekker fra, og det ser ikke ut som det kommer fra vannpumpa i det hele tatt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Oktober 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2010 Det kan komme fra ratioatoren også. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
proxy22 Skrevet Oktober 13, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2010 Hvis det er radiatoren som lekker kan det jo hende at det funker med sånn radiatorsement? Eller funker ikke det på store lekkasjer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg