Gå til innhold

Hvilke olje anbefales??

Ranger emnet


Wolf82

Anbefalte innlegg

Har en Golf gti 94 mod 8v har brukt biltema sine 10/40 semisyntetisk olje på den en gang tidliger og lurer på om det er å anbefale på en gti eller om jeg nå burde evt gå ned til 5/40 til vinteren?. Bilen er foresten bare rullet 120,000km...

 

Noen som har noen synspunkter til oljevalg (merke)? Noen sverger til Castrol,mobil1 osv osv Har brukt Biltema sine olje på mine tidligere biler og dem har ikke tatt noe "skade" av det virker det som..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Har en Golf gti 94 mod 8v har brukt biltema sine 10/40 semisyntetisk olje på den en gang tidliger og lurer på om det er å anbefale på en gti eller om jeg nå burde evt gå ned til 5/40 til vinteren?. Bilen er foresten bare rullet 120,000km...

 

Noen som har noen synspunkter til oljevalg (merke)? Noen sverger til Castrol,mobil1 osv osv Har brukt Biltema sine olje på mine tidligere biler og dem har ikke tatt noe "skade" av det virker det som..

 

 

 

Biltema olja koster nesten det samme som Castrol full synt på mekonomen så da anbefaler jeg deg heller å kjøre castrol. Jeg har en golf 3 95 modell gti som er kjørt 227 tusen å den fuller jeg bare full synt castrol olje på, bruker 1 liter olje på 10,000 så funker fett oss meg både på vinter og sommar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man er glad i motoren så bruk mineralsk olje med god gammel API spesifikasjon og skift olje dobbelt så ofte :)

Om du absolutt skal ha syntetisk så fungerer Fina First 5W-40 meget bra, har også VW 502.00 og 505.00 appr. Selges billig på Europris ;)

 

Kjøper du olje på Biltema så vet du ikke hvilken olje du får. Noen ganger har de Statoil, andre ganger Shell (som lager møkkaolje).

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår